اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی

به گزارش وبلاگ معمای ویژه (ایبنا)؛ با هدف جذب و تشویق بچه ها به مطالعه کتاب، هجدهمین دوره جشنواره شب کتاب با مشارکت 730 نویسنده، 150 مؤسسه یا مرکز فرهنگی، 130 کتابخانه و 100 کتابفروشی در 97 شهر و شهرداری منطقه مادرید برگزار گردید.

اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی

مراسم افتتاحیه این دوره از شب کتاب مادرید همانند سال های گذشته در محل خانه پست سلطنتی واقع در میدان سول که محل رسمی برگزاری مراسمات مربوط به ریاست منطقه مادرید است، برگزار گردید و در آن، مارتا ریبرا دلاکروز، وزیر فرهنگ دولت منطقه ای مادرید، تعدادی از نویسندگان مطرح امروز ادبیات اسپانیایی همانند هکتور فاسیولینسه، آرورا مورنو و مانوئل ویلاس سخنرانی کردند.

ویلاس که از برجسته ترین نویسنده های امروز اسپانیاست، گفت: ابتکار امکان ارتباط خوانندگان با نویسنده از اهمیت فراوانی برخوردار است..

در روز افتتاحیه، دو مکان تاریخی و مهم دیگر نیز میزبان رخدادهای شب کتاب بودند. در این مراسم، نویسندگان کتاب های کودک حاضر بودند تا با خوانندگان کودک و نوجوان خود ملاقات نمایند و جوابگوی سؤالات شان باشند.

در میدان کنت بارخاس نیز رویدادی با عنوان ادبیات عاشقانه برگزار گردید که در آن بخش هایی از برترین متون عاشقانه در ادبیات کلاسیک و معاصر اسپانیا برای حاضران قرائت شد و سپس نویسندگان و منتقدان به بحث و آنالیز این نوع ادبی پرداختند.

بعلاوه، رخدادهای مربوط به کتاب و کتابخوانی در نقاط تاریخی و فرهنگی دیگری از شهر نیز برپا شد که از جمله آن می توان به کتابخانه خواکین لگینا، مرکز فرهنگی آتنئوی مادرید، کتابخانه ملی اسپانیا، کایشافروم، خانه آمریکا، مؤسسه گوته مادرید، حلقه هنرهای زیبا، بنیاد تلفونیکا و موزه ریناسوفیا اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید