ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی یونان شدند، عکس

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش 8.6 میلیارد دلاری جنگنده های پیشرفته F-35 به یونان، موافقت کرده است.

ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی یونان شدند، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ معمای ویژه ، لاکهید مارتین F-35، یک خانواده آمریکایی از هواپیماهای جنگی چندمنظوره تک سرنشین، تک موتوره و رادارگریز در همه شرایط آب و هوایی است که برای انجام ماموریت های فزونی هوایی و تهاجمی ساخته شده است.

این گروه از جنگنده ها قادر به جنگ الکترونیک و قابلیت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی هستند. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی F-35 است و نورثروپ گرامن و بی ای ئی سیستمز شرکای اصلی آن هستند. F-35 سه مدل اصلی دارد: اف-35 اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف-35 بی با توان برخاست عمودی و نشست عمودی و اف-35 سی با توان ناونشینی.

پروژه طراحی و تولید F-35 در نوع خود بزرگ ترین و پرهزینه ترین پروژه در تاریخ نظامی جهان است. دولت آمریکا هزینه نهایی این پروژه را یک تریلیون دلار برآورد کرده است. F-35 نوع پیشرفته هواپیمای X-35 است. X-35 جنگنده ای بود که از طریق لاکهید مارتین برای رقابت در پروژه جنگنده تهاجمی مشترک ساخته شد.

گفته شده است که F-35 می تواند از رادارها بگریزد و شناسایی نشود در سه مدل ساخته شده است. ارزش هر جنگنده F-35 بالغ بر تقریباً 100 میلیون دلار برآورد می شود.

جنگنده F-35 به عنوان یک جنگنده نسل پنجم دارای ویژگی های منحصر به فرد و ارتقای ویژگی های جنگنده های نسل قبل است؛ F-35 از قابلیت پنهانکاری بالایی برخوردار است. طراحان این جنگنده از آخرین و پیشرفته ترین روش ها برای کاهش بازتاب راداری و کاهش تشعشعات فروسرخ در طراحی F-35 استفاده کرده اند. توانایی پنهانکاری در کنار آگاهی وضعیتی بالا توانایی دید اول و شلیک اول را برای F-35 فراهم می آورد و به بقاپذیری این جنگنده در میدان نبرد کمک شایانی می کند.

هر سه مدل جنگنده F-35 توان رسیدن به زاویه حمله 50 درجه ای در سرعت 1.6 ماخ را دارا هستند. این درحالی است که جنگنده های نسل قبل همچون F-16 و F-18 تنها توان رسیدن به زاویه حمله 30 درجه ای را دارا هستند. زاویه حمله بالا توان مانورپذیری و عدم واماندگی را به شدت افزایش می دهد. طراحی و سامانه کنترل پروازی مدرن ب-35 از دلایل اصلی دست یابی به زاویه حمله بالا در این جنگنده هستند. F-35 اولین جنگنده آمریکایی است به صورت عملیاتی از سامانه فرمان های صوتی (DVI) استفاده خواهد کرد.

F-35 از یک نمایشگر یکپارچه در داخل کابین خلبان استفاده می کند. این نمایشگر لمسی با رابط کاربری سامانه عامل F-35 هماهنگ بوده و خلبان توان سفارشی سازی اطلاعات بر روی نمایشگر را دارد.

یکی از ویژگی های F-35 یکپارچگی بال و بدنه آن است؛ بدین معنی که ساختار بال با بدنه یکپارچه است و به داخل بدنه فرومی رود. این ویژگی باعث کاهش سطح مقطع راداری و همچنین افزایش قدرت حمل تسلیحات بر زیر بال ها می شود.

منبع: defensenews

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی یونان شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتشی از این جنگنده آمریکایی راهی یونان شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید