اپلیکیشنی که حق بیمه خودرو را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، استفاده از اپلیکیشن ها امروز دیگر به تمام شئونات زندگی ما رسیده و کمتر حوزه ای هست که استفاده از اپلیکیشن، نتوانسته باشد تجربه آن را برای ما تغییر بدهد. در این میان، اپلیکیشن های حوزه شهری و خودرویی هم تغییراتی در زندگی ما ایجاد نموده اند که غیر قابل انکارند.

اپلیکیشنی که حق بیمه خودرو را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، مهم ترین تغییر، احتمالاً سامان دادن به ترافیک و جهتیابی است، یعنی کاری که اپلیکیشن های جهتیاب انجام می دهند و این روز ها نسخه های ایرانی متعددی هم دارند. اما اپلیکیشن های حوزه شهری و خودرویی، به این موارد محدود نمی شوند.

ایرانِ شهرنشین و اپلیکیشین های شهری

در ایران، حدود 76 درصد از جمعیت شهرنشین هستند و این در حالی است که در سال 1355، تنها 50 درصد از جمعیت کشور در شهر ها زندگی می کردند. از طرفی، اکنون بیش از هزار شهر در ایران وجود دارد و شهر هایی با جمعیت چند صدهزار نفری وبالاتر هم کم نیستند.

شاید همین توسعه شتابناک شهر ها بوده که موجب شده اکنون بسیاری از شهروندان شهر های بزرگ، شناخت مناسبی از محل زندگی خود نداشته باشند. در دنیای که روز به روز پیچیده تر می گردد، این موضوع البته باز هم یک فرصت مالی ایجاد نموده است: اپلیکیشین هایی برای معرفی گوشه و کنار های شهرها، کنج هایِ دنج آن ها و البته شیوه های گردش در آنها.

اما این اپلیکیشن ها چه کارکردی دارند و چه اطلاعاتی به کاربر می دهند؟ بعضی از معروف ترینِ این اپلیکیشن ها در ایران، صرفاً مختص پیاده روی در شهر ها هستند. در یکی از این اپلیکیشن ها که فعلاً مختص تهران است، کاربر می تواند جهت های پیاده روی پرطرفدار (مثلاً از پل پارک وی تا تجریش) را انتخاب کند و با تجربه کسانی که پیش از او در این جهت تردد نموده اند، همراه گردد. در طول جهت، موزه ها، نقاط جالب، خانه هایی با معماری خاص، رستوران های معروف و مواردی از این دست روی نقشه تعیین شده اند و کاربر هم می تواند نظر خود را به این نظرات اضافه کند.

در این اپلیکیشن، امکان انتخاب جهت هایی با ویژگی های خاص هم وجود دارد. به عنوان نمونه، کاربر می تواند جهت خوراک گردی، جهت فرهنگی یا جهت تاریخی را انتخاب کند و نقشه راهنمای اپلیکیشن، او را قدم به قدم در تهران و در امتداد نقاطی با ویژگی های مورد اشاره، پیش می برد.

از تبریز تا اهواز و شیراز

اما این فقط تهران نیست که اپلیکیشن هایی با کارکردی مشابه کارکرد های بالا، برای آن طراحی شده اند. آنالیز ها نشان می دهند که شهر هایی همانند تبریز (با چند مورد مشابه)، اهواز و شیراز هم اپلیکیشن هایی از این دست دارند.

علاوه بر این، اگر از بحث پیاده روی در شهر ها بگذریم، کسب و کار های استارتاپی مشابهی هم هستند که خدمات خاص تری را در سطح شهر برای کاربر پیدا می نمایند. به عنوان نمونه، در لیست اپلیکیشن های ایرانی در زمینه راهنمای شهری و گردشگری، مواردی هم هستند که کاربر می تواند به یاری آن ها رویداد های خاص در شهرها، مراکز تفریحی و حتی فروشگاه های خاص را پیدا کند. اپلیکیشن هایی در قالب پلتفرم هم وجود دارند که به کاربر این امکان را می دهند که خرید بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما و نیز رزرو اقامتگاه ها را به صورت آنلاین انجام دهد.

این، اما در حالی است که بخش بزرگی از تجربه زیست در شهرها، با خودرو و به وسیله خودرو صورت می گیرد. همزمان، بعضی از پرکاربردترین اپلیکیشن های دنیا هم اپلیکیشن های جهتیابی هستند که اکنون چند سالی است نمونه های آن ها در ایران هم ایجاد شده و پیروز هم از آب درآمده اند.

اپلیکیشن های خودروییِ خاص!

اما آیا تمامی احتیاج هایی که یک کاربر اینترنتِ ساکن در شهر های بزرگ، در زمینه خودرو به آن ها احتیاج دارد، اکنون در اپلیکیشن های موجود قابل دسترسی هستند؟ احتمالاً نه. با این همه، دنیای استارتاپ دنیای امکانات بی انتها است.

به عنوان نمونه، اپلیکیشنی به نام RunGo وجود دارد که جهت های دویدن در شهر های مختلف را به دونده ها می دهد. اپلیکیشن دیگری به نام Bike Citizens همین کار را برای دوچرخه ها انجام می دهد و اپلیکیشن بسیار جالب دیگری هم به نام Smart Dash Cam وجود دارد که یاری می نماید با نصب دو دوربین در عقب و جلوی خودروی تان، به طور متناوب از عقب و جلوی خودرو عکس بگیرید.

به تازگی بعضی شرکت های بیمه در آمریکا اعلام نموده اند که در صورت استفاده از این اپلیکیشن، حق بیمه خودرو را کم می نمایند، چرا که در واقع، صاحب خودرو دائماً در حال مستندسازی جهت و حرکت خود در طول شهر است.

منبع: فرارو

به "اپلیکیشنی که حق بیمه خودرو را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی که حق بیمه خودرو را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید