جلد سوم محدوده مرگ به بازار آمد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ محدوده مرگ مجموعه داستانی هیجان انگیز است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده است. این مجموعه برای نوجوانانی که به داستان های ترسناک علاقه مند هستند، مناسب است.

جلد سوم محدوده مرگ به بازار آمد

جلد اول این مجموعه به نام محدوده مرگ است که درباره اُلی، دختر یازده ساله ای است که تنهاست. او حوادث تلخ زیادی را از سر گذرانده است. الی حالا تنها با خواندن کتاب آرامش پیدا می نماید. روزی الی خیلی اتفاقی با زنی آشنا می گردد که کنار رودخانه نشسته و دارد گریه می نماید. زن کنار رودخانه یک کتاب در دست دارد که بی نهایت به آن علاقه مند است؛ اما او مجبور است کتابش را داخل رودخانه بیاندازد چون خاطرات خوب گذشته را مدام برایش یادآوری می نمایند. الی که عاشق کتاب است با فهمیدن این موضوع، سریع کتاب را از دست زن می قاپد و فرار می نماید؛ اما اتفاقات عجیبی در انتظار اوست.

عنوان جلد دوم این مجموعه صدای مردگان است. در این جلد اُلی از دردسر مترسک های ترسناک فرار نموده است. او آماده است که از یک زمستان آرام در تفریحگاه کوهستانی شوکران لذت ببرد. دوستان صمیمی اش، کوکو و برایان نیز همراه او آمده اند. همه چیز طبیعی به نظر می رسد تا وقتی که کوکو مطمئن می گردد روح دیده است. بقیه هم کابوس هایی می بینند که در آن دخترانی یخ زده یاری می خواهند؛ آنها از یک شکارچی روح مشکوک یاری می گیرند و به جای حل شدن دردسرهایشان، دردسرهای تازه ای سراغ شان می آید.

و اما آخرین جلد این مجموعه با عنوان دریاچه تاریک عرضه شده است. اُلی، برایان و کوکو بعد از دیدار با مرد همواره خندان، هنوز از آمدن دوباره او می ترسند و مضطربانه، در جست وجوی راهی هستند تا یک بار برای همواره، شکستش بدهند. تا به امروز با در کنار همدیگر ماندن و دوری از جاهای دورافتاده از دست او در امان بوده اند؛ ولی نگرانی و دلهره مداوم شان، تأثیر مخربی بر زندگی و دوستی شان گذاشته است. وقتی پدر اُلی و مادر کوکو برنامه سفری لذت بخش با قایق در دریاچه چَمپلین را تدارک می بینند، هر سه نفرشان را ترس برمی دارد. در سفرهای اخیرشان، زیاد خوش شانس نبوده اند و وقتی یک هیولای دریاچه قایق شان را نابود می نماید، در جزیره ای متروکه گیر می افتند؛ ولی این جزیره، مثل جزیره های دیگر نیست.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

فیل سرش را به چپ و راست تکان داد و چشم هایش را تنگ کرد. بعد، برایان صدایی شنید. صدای مبهم یک زنگ. قلاب های ماهیگیری داشتند محکم به همدیگر می خوردند؛ شبیه پرده های رشته ای که یک نفر به سرعت از وسطش رد شده باشد. ک.ک. گفت: هیچی نیست. انگار خیالش راحت شده بود. به راهشان ادامه دادند تا به ساحل دریاچه برسند. سکوت زیر درختان.

و بعد، دوباره صدای قلاب ها را شنیدند. این بار صدای جرینگ جرینگ شان کمی نزدیک تر بود..

انتشارات پرتقال مجموعه سه جلدی محدوده مرگ نوشته کاترین آردن با ترجمه نگار شجاعی را با شمارگان هزار نسخه و به بهای هر جلد 73 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جلد سوم محدوده مرگ به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد سوم محدوده مرگ به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید