نقش پیروز شورای رقابت در کاهش قیمت خودرو های مونتاژی

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، آنالیز قیمت خودرو های مونتاژی در بهمن ماه سال قبل و فروردین ماه 1402، و مقایسه آن با قیمت گذاری این خودرو ها از سوی شورای رقابت در تیرماه سال جاری نشان می دهد که قیمت ها بطور میانگین حدود 20 درصد کاهش داشته است.

نقش پیروز شورای رقابت در کاهش قیمت خودرو های مونتاژی

به گزارش جیب نیوز، با نگاهی به قیمت های اعلامی شورای رقابت در تیرماه سال جاری و مقایسه آن با بهمن سال 1401 و فروردین 1402، می توان نتیجه گرفت که این شورا در جهت نگاه رئیس جمهور که خواهان عرضه محصولات با قیمت اصولی و به صرفه برای مردم می باشد نسبت به مشخص قیمت هایی کمتر از قیمت خودروسازان اقدام نموده است.

این گام شورای رقابت در اعلام قیمت ها حاکی از نگاهی بر پایه مستندات مالی خودروسازان مونتاژی است که همراستا با سیاست های دولت نه تنها افزایش بی منطق نداشته، بلکه با آنالیز دقیق به کاهش میانگین حدود 20 درصد در قیمت خودرو های مونتاژی نسبت به بهمن 1401 و فروردین 1402 نیز می رسیم.

براساس این گزارش و به عنوان نمونه خودرو جک اس 5 فراوریی شرکت کرمان موتور در بهمن 1401 به مبلغ 1 میلیارد و 545 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و اکنون قیمت نهایی این خودرو براساس مصوبه شورای رقابت 1 میلیارد و 246 میلیون و 890 هزار تومان برای خریداران محاسبه می گردد.

در مثالی دیگر می توان به قیمت فروردین ماه خودرو ایکس 55 پرو آی. ای فراوری شرکت مدیران خودرو که 1 میلیارد و 251 میلیون و 500 هزار تومان بود اشاره کنیم که اکنون این خودرو با مصوبه شورای رقابت با مبلغ 1 میلیارد و 249 میلیون و 500 هزار تومان به دست مصرف کننده باید برسد.

بعلاوه قیمت خودرو لاماری ایما تا قبل از مصوبه 18 تیرماه شورای رقابت رقم 1 میلیارد و 550 میلیون تومان بود و اکنون این خودرو بدون مالیات و هزینه های جانبی 1 میلیارد و 201 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

ناگفته نماند قیمت بعضی خودرو ها نیز نسبت به بهمن ماه 1401 با افزایش نیز همراه بوده است، اما مسیر قیمت گذاری شورای رقابت در دو مقطع اردیبهشت و تیرماه 1402 ضمن توقف هیجان در بازار خودرو های مونتاژی، منجر به خرید و فروش با قیمت های عادلانه تر برای مصرف کنندگان این خودرو ها شده است.

امید می رود که شورای رقابت در ادامه مسیر فعالیت خود با نگاه فرابخشی و به دور از هر گونه سیاست زدگی، فقط بر مبنای اعداد و ارقام نسبت به قیمت گذاری های اصولی همراه با نگاه به مشتری گام بردارد و در این مسیر هم خودروساز و هم مصرف کننده از آن منتفع شوند.

منبع: فرارو

به "نقش پیروز شورای رقابت در کاهش قیمت خودرو های مونتاژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پیروز شورای رقابت در کاهش قیمت خودرو های مونتاژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید