کشورهای پر مصرف قهوه و تجربه عطر و طعمی دلفریب

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، قهوه، یکی از بی نظیر ترین نوشیدنی های گرم در جهان به شمار می آید که هواداران زیادی نیز دارد. این نوشیدنی اگر چه در تمام جهان یافت می باشد، اما در بعضی کشورها طعم و مزه خاص خود را دارد، طعمی که اصالت این نوشیدنی را به رخ علاقمندان خود می کشاند. اصالتی که تنها در کشورهای پرورش دهنده و کشت کننده این محصول قابل لمس می باشد. اگر شما نیز جز علاقمندان این نوشیدنی کافئین دار هستید، بدون شک از خواص بی حد و حصرش آگاه هستید. خواصی که به منجر به افزایش انرژی در شما می گردد و خستگی یک روز کاری را از بدن شما می زداید و انرژی شما را دو چندان می نماید. قصد داریم به شما خواستگاه های اصلی پرورش این محصول و کشورهای پر مصرف قهوه را معرفی کنیم و یک فهرست کامل از مکان های تهیه آن را به شما بشناسانیم. بدون شک در این فهرست با نام شهرهایی رو به رو خواهید شد که برای شما تازگی خواهند داشت. اگر می خواهید با نام این شهرها آشنا شوید و از روش منحصر به فرد تهیه نوشیدنی گرم پر هوادار در این مکان ها اطلاع حاصل کنید تا انتهای مطلب طعم قهوه در کشورهای مختلف جهان در کنار ما باشید. بدون شک پشیمان نخواهید شد.

کشورهای پر مصرف قهوه و تجربه عطر و طعمی دلفریب

مکان شماره یک: شهر سیاتل استان واشنگتن در کشور استان متحده آمریکا

نخستین شهری که قصد داریم به عنوان شهر فراوری نماینده این محصول درجه یک به شما معرفی کنیم، بدون تردید شهر سیاتل در کشور استان متحده آمریکا می باشد. این شهر که در میانه استان واشنگتن واقع شده، یکی از برترین و پر آوازه ترین شهرهای دنیا در زمینه فراوری این محصول شناخته می شود. درست از سال 1971 میلادی بود که نخستین قهوه خانه در این شهر پر آوازه دایر شد و از آن سال به بعد هر روز بر شمارشان افزوده شد. قهوه خانه هایی که به ارائه یک قهوه بی نظیر اهتمام می ورزیدند و در این زمینه جایگاه قابل ملاحظه ای نیز بدست آوردند. اکنون که سال ها از آن روزگار و دوران می گذرد، به ازاری هر 100 هزار شهروند ساکن در شهر سیاتل 35 فروشگاه قهوه و قهوه خانه یافت می شود. همین آمار سبب شده که اعتبار سیاتل دو چندان شود. اعتباری که به موجب آن جایگاه نخست در صدر فهرست بیشترین کافی شاپ های موجود در یک شهر در دنیا را بدون هیچ گونه اغراقی در اختیار سیاتل قرار می دهد. بوی خوش این محصول دل چسب در کوچه و پس کوچه های سیاتل با نسیم پراکنده می شود و این شما هستید که نباید این فرصت را در بین طعم قهوه در کشورهای مختلف دنیا به راحتی از دست بدهید.

مکان شماره دو: شهر رم با سبک ایتالیایی و منحصر به فرد

ایتالیا را می توان مهد فراوری محصولات کافئینی دنیا دانست. کشوری که انواع و اقسام محصولات کافئین دار از جمله قهوه، کاپوچینو، اسپرسو، ماکیچاتو را فراوری و توزیع می نماید. شما می توانید از تنوع و تعدد طعم های مختلف قهوه در کافی شاپ ها و قهوه خانه های مدرن کشور ایتالیا و به ویژه شهر رم لذت ببرید. کافی شاپ هایی که به واسطه تنوع در تهیه این محصول، منوی بلند بالایی از انواع قهوه ها را در اختیار مشتریان خود در بین کشورهای پر مصرف قهوه قرار می دهند. و این تنوع در قهوه در کنار انواع پاستاهای خوشمزه این کشور و هنرهای دستی و نقاشی بی مثالش به یک برند برای معرفی این شهر و کشور بدل شده است، به نحوی که در دنیا نام ایتالیا و شهر رم، بوی خوش قهوه، مزه دلربای پاستا و دنیای بی مثال رنگ های نقاشان ایتالیایی را در فکر هر مخاطب ای زنده می نماید. اما آن چیزی که به ایتالیا در بین کشورهای پر مصرف قهوه فرصت می دهد که به چنین جایگاهی در دنیا برسد، دقتی است که کافه دارها در انتخاب قهوه به خرج می دهند. دقتی که به موجب آن برترین دانه های قهوه و برترین دستگاه های تهیه را بر می گزیند و نوشیدنی بی نقصی را در اختیار تهیه نمایندگان می دهد که با ذوق و شوق هر چه تمام تر تزیین شود و مشتریان آن را سرو نمایند. اگر در پی تجربه یک طعم بی نظیر از قهوه در کشور ایتالیا و در بین کشورهای پر مصرف قهوه هستید، بلیتی به مقصد شهر رم تهیه کنید و به کافه SantEustachio مراجعه کنید و سفارش یک قهوه را بدهید. بقیه مسائل را به دست کافه چی بسپارید. او برای شما یک محصول ارگانیک را تهیه می نماید و به همراه شکر در اختیارتان قرار می دهد تا در میان طعم قهوه در کشورهای مختلف دنیا به یک آرامش و لذت خاص دست بیابید.

مکان شماره سه: طعمی خاص از محصول دلربا در شهر آدیس آبابا در کشور اتیوپی

همه ساله در کشور اتیوپی که لقب زادگاه قهوه را از آن خود نموده، جشنی برپا می شود که در آن برترین قهوه کشت شده را مرکز یعنی آدیس آبابا را به میهمانان تقدیم می نمایند. اگر خوش شانس باشید و روزی در این مراسم حضور داشته باشید به خوبی علت ازدحام گردشگران را درک خواهید کرد. گردشگرانی که به شوق چشیدن طعمی بی نظیر خود را به این مراسم می رسانند تا هم از مراسم تهیه این محصول تماشا نمایند و هم از نوشیدنی پر آوازه اش بی نصیب نمانند. مراسم خاصی که در این کشور با آدابی ویژه برگزار می شود، همگان را شگفت زده می نماید. در این مراسم، فراوری نمایندگان قهوه، دانه های کشت شده را برشته می نمایند و پس از آسیاب کردنشان پودر حاصل شده را داخل ظرف سفالی خاصی به نام جبنا می ریزند و قهوه را دم می نمایند. پس از اینکه پودر در جبنا دم کشید، قهوه داغ را درون فنجان می ریزند و با شکر در اختیار بازتماشامایندگان قرار می دهند تا از این محصول شگفت انگیز از میان طعم قهوه در کشورهای مختلف دنیا نوش جان نمایند. البته بعضی از شهرهای کوچک اتیوپی که در این نمایشگاه نماینده هایی دارند به گردشگران این امتیاز را می دهند که قهوه را با نمک سرو نمایند و از طعم خاصش به وجد بیایند. طعمی که هیچگاه از یادشان نخواهد رفت و همچون یک سوغات ماندگار برایشان خواهد ماند. شاید به همین علت است که در کشور اتیوپی اگر بخواهند به کسی احترامی ویژه نشان دهند و دست دوستی به طرف کسی بگیرند او را به صرف یک قهوه بی نظیر دعوت می نمایند. قهوه ای که علاوه بر طعم درونی از یک شیرینی خاصی نیز برخوردار است و آن شیرینی چیزی نیست جز دوستی و صمیمیتی که در دل مردمان این کشور نهفته است. اما اگر نتوانستید با مردمان اتیوپی ارتباط برقرار کنید ناامید نشوید. به سوی قهوه خانه توموکا در آدیس آبابا بروید و یک قهوه به سبک ایتالیایی سفارش دهید. مطمئن باشید قهوه ایتالیایی این کشور را در خود ایتالیا هم نمی توانید مزه کنید. این کشور از کشورهای پر مصرف قهوه هست.

مکان شماره چهار: قهوه ناب ترک در شهر استانبول کشور گردشگری ترکیه

شاید بارها نام قهوه ترک به گوشتان خورده باشد و یا نوشیدنش را تجربه نموده باشید اما خوردن قهوه ترک در کشور ترکیه و شهر استانبول لطف دیگری دارد. اگر چه این شهر یکی از مهمترین شهرها در زمینه مصرف چای می باشد اما این علت نمی شود که از کنار دانه های سیاه و درجه یک استانبول به راحتی عبور کنیم و آن را نادیده بگیریم. این قهوه در بین قهوه در کشورهای مختلف دنیا، ابتدا به وسیله کافه چی ها به صورت کامل برشته می شود و سپس به پودری نرم تبدیل می شود و با آب و شکر مخلوطی جالب را تشکیل می دهد و بعد درون شیر جوش های مخصوصی به نام کزوه جوشانده می شود. سپس از طی این مراحل محصول دم کشیده شده به درون فنجان مشتریان منتقل می شود و آماده سرو می شود. البته که این انتهای کار نیست. چرا که سفارش دهنده باید کمی حوصله به خرج دهد و بر شوق بیش از حدش برای صرف قهوه فایق آید زیرا که قهوه ریخته شده درون فنجان از صافی های مخصوص قهوه عبور ننموده و درون فنجان هنوز هم دانه های قهوه دیده می شود. سفارش دهنده باید اجازه دهد تا این دانه های خوش طعم و خوش بو ته نشین شود و بعد قهوه را مزه کند. اگرچه ممکن است گاهی از دست این دانه های مزاحم خسته شود و مدام در دل خودش غر بزند که زمان را برای وصال به قهوه بی نظیرش از دست می دهد اما نباید این موضوع را از خاطر ببرد که قهوه ترک به علت داشتن همین شاخصه های تا حدودی مزاحم، پر آوازه شده است.

مکان شماره پنج: خوردن یک اسپرسوی به یاد ماندنی در کشور کوبا و شهر هاوانا

اگر شما نیز همچون من عاشق طعم بی نظیر و تلخی بی مثال قهوه اسپرسو هستید، می توانید به کشور کوبا بروید تا یکی از انواع ناب این محوصل را که کوبانو نام دارد، مزه کنید و از چشیدنش لذت ببرید. قهوه ای که آنقدر طعم قوی و گیرایی دارد که تنها علاقمندان واقعی به خود را می تواند راضی کند و اگر فردی به این حد از تلخی علاقه ندارد، بهتر است که قهوه ای ملایم تر را امتحان کند. قهوه ای که با شیر ترکیب شده و کارتادیتو خوانده می شود. اگر چه تلخی این قهوه از کوبانو کمتر می باشد اما عطر و بوی قابل ملاحظه ای که دارد هر سفارش دهنده ای را مدهوش می نماید. این را به خاطر داشته باشید که کافه های کشور کوبا جز کافه های اصیل در دنیا شناخته می شوند چرا که هر کدام از این کافی شاپ ها برای خود مزرعه کاشت دارند که دانه ها را از دل خاک حاصل خیز آن کشت می نمایند و پس از آسیاب کردن و دم کردن به طرز استادانه ای در اختیار علاقمندان قرار می دهند. این مورد از کشورهای پر مصرف قهوه هست.

مکان شماره شش: شهر ملبورن در کشور استرالیا و دانه های کافئین دار خوش عطر و رنگ

اگر چه جای جای کشور استرالیا قابلیت کشت و پرورش این محصول را دارد، اما شهر ملبورن از شاخصه های بی همتایی در این زمینه بهره برده است. شاخصه هایی که به مددشان لقب مرکز قهوه کشور استرالیا نصیب شهر ملبورن شده است. یکی از این شاخصه ها، وجود برترین و مشهور ترین کافه ها و قهوه خانه های دنیا در شهر ملبورن می باشد. قهوه خانه هایی که به توزیع و فروش مشهورترین قهوه های سرتاسر دنیا مشغول هستند و از این طریق هم کسب در آمد می نمایند و هم رضایت مراجعان خود را به برترین شکل جلب می نمایند. هر چند گردشگران زیادی نیز به این مکان ها مراجعه می نمایند اما عمده مشتریان و مراجعان قهوه خانه ها خود مردم کشور استرالیا می باشند چرا که این مردم جسم و جانشان با این نوشیدنی گرم و خوش بو عجین شده است و دوری از آن برایشان تا حد زیادی غیر ممکن است. اندازه اقبال عمومی از قهوه در شهر ملبورن و کشور استرالیا به نحوی چشم گیر و قابل ملاحظه بوده که یک نشریه بزرگ و معتبر در دنیا به آنالیز قهوه ملبورن پرداخته و علل و عوامل این استقبال را در بین طعم قهوه در کشورهای مختلف دنیا مورد کنکاش قرار داده است. گزارشگران این نشریه به هر کافه ای که پای می گذاشتند با سیل عظیمی از مشتاقان این محصول رو به رو می شدند که با ولع از نوشیدن قهوه خود لذت می بردند. عکس هایی که از قهوه خانه خیابان لیگون به ثبت رسیده تا این ادعا را مستندتر نشان دهد. در این عکس ها مشاهده می شود که قهوه ها در سبک ها و شکل های مختلف به مشتریان ارائه می شود. نوشیدنی هایی که بیشتر از سبک ایتالیایی وام گرفته و به همراه ترامیسو در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. به هر جهت اگر شما نیز در میان علاقمندان به قهوه قرار دارید این بهشت کشت دانه های قهوه ای رنگ را از دست ندهید.

مکان شماره هفت: قهوه ای کشت شده در میان امواج اقیانوس آرام در جزیره هاوایی و شهر کایلولا کونا

اگر چه این منطقه از کره زمین بیشتر به واسطه طبیعت خیره نماینده اش بر سر زبان ها افتاده اما نمی توانیم از قهوه های بی نظیری که در هاوایی پرورش داده می شود چشم پوشی کنیم. قهوه هایی که به علت طعم و عطر و رنگ منحصر به فردی که دارند، در دنیا بیشترین قیمت را از آن خود نموده اند. آن چیزی که به قهوه های کاشته شده در زمین هاوایی این امکان را می دهد که به برترین شکل رشد نمایند و به بی همتا گردند، همین زمین های آتشفشانی بستر جزیره هاوایی است که بر روی قهوه تأثیر مثبتی گذاشته است، تأثیری که همگان را مشتاق چشیدن طعم قهوه این منطقه نموده است. البته که نقش آب و هوا نیز در این اتفاق خوشایند بی تأثیر نبوده اما خاک حرف اول را در این رخداد می زند. اگر چه تنوع این محصول در این منطقه بسیار زیاد است اما قهوه ای که کایلولا کونا کشت می شود و با نام کونا نیز شناخته می شود از طعمی بی مثال برخوردار است. همه ساله تعداد قابل ملاحظه ای از گردشگران علاقمند به این محصول به منطقه های زراعی قهوه در گرینول و کوه های تاندر عزمیت می نمایند تا از این محصول خریداری نمایند و آن را به زادگاهشان ببرند و به عنوان سوغات به عزیزانشان هدیه دهند. که بدون هیچ تردیدی برترین سوغاتی ممکن از جزیره بزرگ هاوایی می باشد. این مکان در بین کشورهای پر مصرف قهوه جای دارد.

مکان شماره هشت: کشور کاستاریکا و دانه های طلایی در شهر سانتا ماریا د دوتا

از دیگر کشورهایی که در زمینه کشت قهوه حرف های زیادی برای گفتن دارد می توانیم به کشور کاستاریکا اشاره کنیم. کشوری که این محصول را با نام دانه های طلایی در دل بازار اقتصادیش جای داده و به کشورهای دیگر صادر می نماید. درست از قرن 18 میلادی بود که در این کشور آمریکای مرکزی کشت دانه های قهوه رواج قابل ملاحظه ای پیدا کرد و شیب نمودار فراوری این محصول سر به آسمان سایید. از آن موقع به بعد و تا همین دوران، دانه های قهوه عربیکا کشت شده در کاستاریکا عاشقانی ثابت قدم را دور خود جمع نموده اند. عاشقانی که حاضرند برای خرید این محصول ناب تا مزارع کشت قهوه که در سانتا ماریا د دوتا واقع شده، حرکت نمایند. سفری که بدون شک عطری به خوشی قهوه دارد. اگر روزی شما هم مشتاق بازدید از مزارع قهوه بودید و در پی یک قهوه بی مثال می گشتید، به این کشور سفر کنید. قبل از خرید قهوه سری به کافه سیتو بزنید و طعم قهوه کشت شده در کاستاریکا را بچشید تا به خوبی درک کنید که این قهوه ارزش هر گونه هزینه ای را دارد.

مکان شماره نه: پاریس رؤیاها و خاطراتی با طعم قهوه های فرانسوی

اگر چه کسانی که هوادار پر و پا قرص این محصول هستند و در این زمینه حتی صاحب نظر نیز می باشند، معتقد هستند که قهوه های کشور فرانسه نسبت به سایر رقبایش از کیفیت پایین تری برخوردار است اما ما قصد داریم به شما دید متفاوت تری را از این محصول ارائه کنیم. محصولی که با دانه های درشتی که دارند، برشته می شود و در یک دستگاه معمولی دم می کشد اما آن چیزی که این قهوه را خاص تر می نماید و رنگی دلفریبانه بدان می بخشد نه عطر و بوی قهوه، بلکه خاطراتی است که در دل این شهر و پشت میزهای کافه های مجللش رقم می خورد. اگر در پی یک تجربه عاشقانه بی مثال هستید و قصد دارید به خاطراتتان رنگ و بویی ماندگار ببخشید حتماً در کافه های شهر پاریس قهوه اسپرسو سفارش دهید. حتم داریم این مورد لذت بخش ترین لحظات شما در یک کافی شاپ می شود. لحظاتی که در میان مزه خوش قهوه و با نگاه به نور پردازی های بی مثال برج ایفل تکمیل می شود. این ده مکان تنها نه شهر پر آوزاره از تمامی کشورهایی بودند که در زمینه فراوری این محصول دستی بر آتش دارند. کشورهای کوچک و بزرگی که با ارائه این محصول به صورت خاص هر نوع سلیقه ای را در بر می گیرند. محصولی که با گرمای خاصش هر نوع سردی را از دل ها می رباید.

منبع: همگردی

به "کشورهای پر مصرف قهوه و تجربه عطر و طعمی دلفریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای پر مصرف قهوه و تجربه عطر و طعمی دلفریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید