کفاشیان: در هیچ ساختار حرفه ای دو تیم نمی تواند زیر نظر یک نفر باشد، بعضی کار ها دست رییس فدراسیون نیست

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: یکسری کار ها دست رئیس فدراسیون نیست و ما آنچه در توانمان بود انجام دادیم تا کار ها به درستی پیش برود.

کفاشیان: در هیچ ساختار حرفه ای دو تیم نمی تواند زیر نظر یک نفر باشد، بعضی کار ها دست رییس فدراسیون نیست

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ معمای ویژه، علی کفاشیان، رییس پیشین فدراسیون فوتبال در مصاحبه با رادیو تهران در واکنش به شائبه ها درخصوص عدم صدور مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس و تخلفات از زمان ریاست وی بر فدراسیون صحبت هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می خوانید.

* در زمان قبل هم به باشگاه ها ابلاغ می شد و AFC به ما مهلت می داد تا این مسائل را حل کنیم. فکر می کنم AFC و بخش هایی که نظارت داشتند مدت زیادی را صبر کردند و در آخر تصمیم گرفتند که سرخابی ها را از لیگ قهرمانان حذف نمایند. مواردی بود که احتیاج به مجوز دولت داشت، اما این کار ها انجام نمی شد.

* محروم شدن پرسپولیس و استقلال از آسیا از لحاظ اقتصادی و ... به نفع ما و فیفا نیست. این موضوع برترین فرصت برای باشگاه ها است تا به سمت ساختار حرفه ای بروند و قوانین لازم را اصلاح نمایند. مدیران باشگاه ها نباید به فکر بازی های تیم باشند.

* فکر نمی کنم در هیچ ساختار حرفه ای دو تیم زیر نظر یک نفر باشد و ساختار هایی مانند بحث مالکیت و حق پخش و مباحث اقتصادیاتی باید درست شوند.

* وقتی شخصی مالکیت یک باشگاه را برعهده می گیرد باید طی یک یا دو سال ببیند که اوضاع چگونه است. آن ها می توانند در باشگاه خود آموزشگاه تشکیل دهند و برای آن ها وقت بگذارند و این اشتباه است که مدیران باشگاه ها در پی تیم هستند و با مربیان تیم درگیر می شوند و این زیبنده باشگاه های فوتبال ما نیست.

* زمانی که در فدراسیون دوومیدانی بودم زمینی در آفتاب انقلاب گرفتیم و قصد ساخت آن را داشتیم. این زمین 77 هزار متر بود و آن را به پرسپولیس دادیم و با توجه به این که کسی به این زمین حتی نگاه نمی کرد به زمین دوومیدانی تبدیل شد. مدیر باید به فکر ساختار باشگاه باشد.

* یکسری کار ها دست رئیس فدراسیون نیست و ما آنچه در توانمان بود انجام دادیم تا کار ها به درستی پیش برود. برای مثال زمانی که تیم خارجی به مسابقه در مشهد آمده بود در ها را بسته بودند و اجازه ورود به آن ها ندادند و یا اجازه ورود به کسی در آزادی را هم نمی دادند، در این شرایط هیچ کاری از دست رئیس فدراسیون برنمی آید. رئیس فدراسیون کوشش می نماید که کار ها رو به جلو برود.

* متأسفانه در آینده جام جهانی را در پیش داریم وقطعا اگر این مسائل حل نشود جلوی ما را برای حضور در جام جهانی می گیرند. همین اتفاق برای پرتغال هم اتفاق افتاده بود و فیفا به آن ها اعلام نموده بود اگر مسائلتان حل نشود نمی گذاریم به جام جهانی بروید.

* از همین الان باید هشدار های لازم را به مسئولان بدهیم. فیفا می تواند در حوزه خود مخالفت کند، همانطور که در فدراسیون فوتبال مجمع می تواند یک باشگاه و یک عضو را تعلیق کند و نمی تواند در تشکیلات فدراسیون و فوتبال بیاید، فیفا هم می تواند اعلام کند اگر مسائلتان حل نشود نمی توانید در مقابل تیم های خارجی قرار بگیرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کفاشیان: در هیچ ساختار حرفه ای دو تیم نمی تواند زیر نظر یک نفر باشد، بعضی کار ها دست رییس فدراسیون نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: در هیچ ساختار حرفه ای دو تیم نمی تواند زیر نظر یک نفر باشد، بعضی کار ها دست رییس فدراسیون نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید