12 قسمت مخفی هواپیما که از آن بی خبرید!

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، قسمت های مخفی هواپیما

اگر تا به حال با هواپیما سفر نموده باشید، با تمام قسمت ها و هر آنچه که با هواپیما مرتبط است به احتمال خیلی زیاد آشنا هستید. همه ما با تکان خوردن های هواپیما و نکات ایمنی آشنایی داریم. با این حال در هر هواپیمایی قسمت هایی وجود دارند که کاملا از دید خارج هستند و مطمئنیم که حتی افرادی که مکررا با هواپیما سفر می نمایند هم از وجود آن ها بی خبرند. شاید علاقه داشته باشید تا با قسمت های مخفی هواپیما آشنا شوید تا در سفر بعدی تان اگر نه حتما ولی احتمالا از آن ها تماشا کنید. با خبرنگاران همراه شوید:

12 قسمت مخفی هواپیما که از آن بی خبرید!
  • مثلث سیاه

تا حالا فکر نموده اید که چرا در هواپیما این تعداد پنجره وجود دارد؟ مطمئنا این پنجره ها فقط به این قصد ساخته نشده اند تا مسافران را خرسند نمایند و به آن ها نمایی به بیرون بدهند! این پنجره ها از خصوصیات امنیتی هواپیما هم هستند. به وسیله این پنجره ها، اگر مسئله ای در بال های هواپیما وجود داشته باشد و یا مسئله ای در اسلات و یا حتی موتور باشد، خدمه ها می توانند به وسیله این پنجره ها به بیرون نگاه نمایند و مشکل را متوجه بشوند و این یکی از برترین و آسان ترین راه ها است شاید بپرسید خوب ارتباط این موضوع با قسمت های مخفی هواپیما چیست؟ در جواب باید گفت که آن ها همواره این موضوعات را از پنجره هایی که برترین منظره را به بیرون داشته باشند چک می نمایند که این جایگاه ها معمولا با مثلث مشکی کوچکی تعیین شده اند.

پس اگر بلیط هواپیما را خریداری کردید و موقع سوار شدن به جایگاه ای برخوردید که این مثلث کوچک سیاه رنگ را داشت، بدانید که به جایگاه ویلیام شارتنر رسیده اید (William Shatner)، جایگاه ای که شفاف ترین ویو را به بال های هواپیما دارد. سوال های زیادی پرسیده شده بود که علت نام گذاری این جایگاه به ویلیام شارتنر چیست و در جواب گفته شده بود که: وقتی که در ارتفاع 20000 پایی از سطح زمین قرار می گیرید، یکی از عجیب ترین پدیده های گرگ و میش اتفاق می افتد که در یکی از همین دفعات شخصی به نام شارتنر یک موجود توهمی روی بال های هواپیما دید و از آن جا بود که نام این جایگاه به جایگاه ویلیام شارتنر تغییر داد شد. همه هواپیماها یک جایگاه ویلیام شارتنر دارند!

  • حفره خونریزی

مطمئنا که نباید در هواپیما سوراخی وجود داشته باشد، درست است؟ اما این طور نیست و وجود دارد! در واقع این سوراخ ها در پنجره ها ایجاد شده اند تا ما را مصون نگه دارند و بدون آن ها مسافران در خطر خواهند بود. این به آن علت است که هوای داخل هواپیما فشرده می گردد و باعث ایجاد نقطه هایی لکه مانند روی پنجره می شوند. پنجره داخلی که شما می توانید آن را لمس کنید بیشتر حالت ظاهری دارند و بیشترین بار فشار را پنجره های وسطی و بیرونی تحمل می نمایند و به همین علت هم هست که به حفره خونریزی می گویند چرا که بیشترین بار فشار را تحمل می نماید.

  • اتاق خواب مخفی

اگر تا حال فکر نموده یاد که در هواپیما اتاق خوابی وجود ندارد که چندین و چند نفر بتواند در آن جا شوند و با خیال راحت بخوابند، سخت در اشتباهید! این هم یکی دیگر از قسمت های مخفی هواپیماست که اگر نه در همه آن ها اما در بیشتر آن ها وجود دارد و این اتاق در واقع اتاقی است که مهماندارهای هواپیما برای خواب به آن جا می فرایند تا بتوانند استراحت نمایند، بخوابند، کتاب بخوانند، یا کمی جسرورانه تر… از دست مسافرانی که مدام با سوال هایشان آن ها را خسته می نمایند رها شوند!

  • دکمه ای که به شما فضای بیشتری می دهد

دسته جایگاه ای که در راهرو قرار گرفته است، به نظر می آید که صرفا یک دسته ساده و ثابت است که اصلا نمی توان آن را تغییر داد اما شاید شما دوست داشته باشید تا فضای عملکرد بیشتری در جایتان داشته باشید بنابرای باید در پی دکمه ای کوچکی که زیر این دسته قرار گرفته است بگردید. این دکمه از همان قسمت های مخفی هواپیما است که شک نداریم از دیده ها مخفی بوده و به ندرت کسی به آن توجه داشته است و یا آن را دیده و خیلی راحت از کنار آن رد شده است. این دکمه مخصوصا برای افرادی که دارای ناتوانایی یا معلولیت هستند کاربردی است و علاوه بر این به آن ها یاری می نماید تا بتوانند راحت تر از جایشان بلند شوند.

  • یک لیوان مواد شیمیایی!

ماسک های اکسیژن در تمام هواپیماهای بزرگ به چشم می خورند اما جالب است بدانید که چیزی که شما استنشاق می کنید، اصلا اکسیژن نیست! حتی هوای فشرده شده هم نیست. کپسول های اکسیژن بسیار سنگین و حجیم هستند و برای هواپیماها حمل و نقل مدام آن ها سخت و پیچیده است. پنلی که در بالای هر جایگاه وجود دارد شامل محفظه ای از مواد شیمیایی است که وقتی که آتش سوزی می گردد، اکسیژن آزاد می گردد. این مواد شامل باریوم اکساید است که نوعی پودر سفید رنگ است که در آتش بازی های استفاده می گردد، سدیم کلرات و پتاسیم کلرات.

به نظر شما آیا همه این مواد خطرناک هستند؟ بله تا حدودی. اما چیزی که تعیین است این است که آن ها جان انسان های زیادی را در مواقع خطر و در مواقع لازم حفظ نموده اند.

  • نرده های ظریف

واقعا حرصتان در نمی آید وقتی که مسافرانی که دارند در راهروی هواپیما راه می فرایند از نرده جایگاه شما دست می گیرند تا بتوانند خودشان را ثابت نگه دارند؟ در حالی که اصلا هم لازم نیست که این کار را انجام دهند! به خاطر این که بیشتر هواپیماها نرده های خیلی ظریف و نازکی دارند. در قسمت بالا نرده نازکی وجود دادارد که دقیقا به همین منظور گذاشته شده اند. شاید این یکی واقعا جز قسمت های مخفی هواپیما نباشد ولی چون کمتر کسی از وجود آن باخبر است، می توان آن را در این لیست قرار داد!

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "12 قسمت مخفی هواپیما که از آن بی خبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 قسمت مخفی هواپیما که از آن بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید