اجی ،مجی لاترجی!

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، دراین مقاله می خواهیم برای یک روز خوراکی بچه ها برنامه ریزی کنیم.شما در منوی پیشنهادی همه چیز پیدا خواهید کرد.از صبحانه آغاز می کنیم،یک غذای کامل برای ناهار یا شام پیشنهاد می دهیم و بعد با هم میان وعده درست می کنیم وآخر هم دستور تهیه یک نوشیدنی کودک پسند را به شما می دهیم. از قلم نیاندازید که در تهیه همه این خوراکی

اجی ،مجی لاترجی!

اجی ،مجی لاترجی!

نویسنده: ایمان جلیلی

دراین مقاله می خواهیم برای یک روز خوراکی بچه ها برنامه ریزی کنیم.شما در منوی پیشنهادی همه چیز پیدا خواهید کرد.از صبحانه آغاز می کنیم،یک غذای کامل برای ناهار یا شام پیشنهاد می دهیم و بعد با هم میان وعده درست می کنیم وآخر هم دستور تهیه یک نوشیدنی کودک پسند را به شما می دهیم. از قلم نیاندازید که در تهیه همه این خوراکی ها، سلامت کودک و مقدار کالری که یک بچه شیطان در طول روز نیاز دارد در نظر گرفته شده.

اگر می خواهید به سفره تان رنگ و لعابی تازه بدهید و بچه ها را شگفت زده کنید، می توانید با این چند دستور غذا همراه شوید

به چی نیاز داریم؟

بیسکویت ساقه طلایی:یک بسته

کره :50 گرم

شکلات آب شده :یک فنجان

شیر:3 قاشق غذاخوری

اسمارتیز:یک بسته کوچک

بیسکویت شکلاتی

اسمارتیز، شکلات، بیسکویت!این ها همین جوری هم آب از لب و لوچه هر بچه ای راه می اندازد. حالا شما با (3) عنصر جادویی دنیای بچه ها می توانید یک معجزه بزرگ خلق کنید. یک کار ساده با نتیجه ای خارق العاده .خوراکی که جان می دهد برای خورده شدن پای تلویزیون.

چکار کنیم حالا؟

بیسکویت ها را به همراه کره توی مخلوط کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.بعد آن را در یک ظرف مناسب بریزید و کاملا صاف کنید و بگذارید توی فریزر تا خوب سفت گردد.(نیم ساعت زمان خوبی است)دریک قابلمه کوچک شکلات، شیر و مقداری کره را مخلوط کنید و روی شعله ملایم هم بزنید تا سس حسابی جا بیفتد.

بشقاب را از توی فریزر در بیاورید و شکلات را که البته کمی سرد شده روی بیسکویت بریزید. آخر سر هم اسمارتیز را هرجوری که دوست داشتید روی آن بریزید و تزیین کنید.

قارچ وتخم مرغ

به چی نیاز داریم؟

تخم مرغ:2عدد

قارچ:4عدد

پنیر رنده شده :3قاشق غذاخوری

بچه ها معمولا سخت تن به صبحانه خوردن می دهند.خب حق دارند!چقدر هی صبح ها چشم های پف نموده شان را باز نمایند و جلوی رویشان نان و پنیر ببینند که حالا گاهی با (4) تا گردو متنوع می گردد؟ ایجاد تنوع در منوی مادرانه برترین راه برای تشویق نور چشمی ها به خوردن یک صبحانه کامل است.برای ایجاد تنوع، تخم مرغ یکی از برترین وسیله ها است.

چکار کنیم حالا؟

تخم مرغ ها را دریک کاسه بزنید و بعد دریک ماهی تابه که با روغن یا کره داغ شده بریزید. ماهی تابه را تکان بدهید تا تخم مرغ همه جای آن پخش گردد. وقتی تخم مرغ تقریبا خودش را گرفت قارچ را که قبلا حلقه حلقه نموده اید و با کمی نمک و کره سرخ نموده اید در یک طرف تخم مرغ بریزید. حالا نوبت پنیر است .پنیر را روی قارچ ها بریزید و طرف دیگر تخم مرغ را روی آن برگردانید. (3)دقیقه زمان ضروری است تا پنیر خوب آب گردد و روی قارچ ها را بگیرد.

پنیر که آب شد صبحانه را دریک بشقاب بکشید. می توانید کنار آن از آب پرتقال طبیعی هم بهره ببرید .به هر حال زمستان است و آب پرتقال می تواند دوای درد سرماخوردگی باشد.

ماکارونی تخم مرغی

وقتی بچه ای پایش را می نماید توی یک کفش که من گوشت نمی خورم چکار باید بکنیم؟ باید خلاقیت به خرج دهیم.این جا هم تخم مرغ به اسم یک جایگزین برای گوشت به یاری شما می آید. شما می توانید ماکارونی را با تخم مرغ بپزید، این جوری، هم لذت ماکارونی خوردن را به کودک دلبندتان می دهید هم جلوی غرغرهایش را می گیرید. البته این کار می تواند یک کلک خوب هم باشد بعد این که چند بار ماکارونی را این جوری پختید، می توانید کم کم گوشت را هم قاطی مایعش کنید.با کمال تعجب می بینید که بچه با همان رضایت قبلی غذایش را می خورد، بدون بهانه گیری!

به چی نیاز داریم؟

ماکارونی:نصف بسته 500 گرمی

گوجه فرنگی رنده شده بدون پوست: 3عدد

رب گوجه: یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

کره:50 گرم

زردچوبه و نمک: کمی

ماکارونی را در آب جوش و نمک و کمی روغن بپزید. در یک قابلمه کوچک دیگر کره بریزید و گوجه رنده شده و رب گوجه را با هم درآن بریزید و حدود (5) دقیقه هم بزنید تا کمی سرخ گردد.بعد زردچوبه را اضافه کنید.حالا کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید و (5) دقیقه بگذارید آرام بپزد. خب دیگر نوبت تخم مرغ ها است.(2)تا تخم مرغ را در قابلمه بشکنید و همه محتویات را خوب هم بزنید. این جوری تخم مرغ خوب به خورد سس می رود. در مرحله آخر ماکارونی پخته شده را با این سس مخلوط کنید و به مدت (15) دقیقه روی شعله کم بگذارید تا پختش کامل گردد.

شیر سیب!

این نوشیدنی یک ترکیب فوق العاده از طعم وبو است.به ترکیب سیب و عسل و شیر فکرکنید!حتی خودتان را هم وسوسه می نماید که آخر سرنوشیدنی تان را مزمزه کنید.شیر سیب را می توانید در طول روز برای بچه ها درست کنید،یا حتی کنار غذا به اسم جایگزین نوشابه و آب میوه های غیرطبیعی بهره ببرید.

به چی نیاز داریم؟

سیب درشت:4عدد

آب لیموتازه:4قاشق غذاخوری

شیر:نیم لیتر

عسل:2 قاشق غذاخوری

کنجد:یک قاشق مرباخوری

چکار کنیم حالا؟

سیب ها را خوب بشویید و بعد قسمت بالا آن را جوری ببرید که یک در برای سیب درست گردد.(به عکس ها نگاه کنید، متوجه منظورمان می شوید)حالا داخل سیب ها را خالی کنید. بعد با یک قاشق سطح داخلی آن را آب لیموی تازه بمالید،این جوری سیب شما قهوه ای نمی گردد و رنگ خودش را حفظ می نماید. مخلوط کن را بردارید و داخل سیب ها را توی آن بریزید،عسل و شیر را هم به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.آب میوه شما آماده است.برای تزیین، کنجد را (3) دقیقه بدون روغن در ماهی تابه تفت بدهید بعد کمی عسل به آن اضافه کنید ویک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه بدهید. مخلوط شیر و سیب را توی سیب های خالی شده بریزید و رویش کنجد و عسل را اضافه کنید.هورا!

منبع: نشریه شهرزاد شماره 16

منبع: راسخون

به "اجی ،مجی لاترجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجی ،مجی لاترجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید