اپل می خواهد ربات های خانگی فراوری کند

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، مارک گورمن، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود نوشته که اپل روی یک پروژه برای توسعه ربات های شخصی کار می نماید. مهندسان اپل در حال آماده سازی یک ربات متحرک هستند که می تواند افراد را در خانه دنبال کند. بعلاوه، این غول دنیای آیفون یک دستگاه رومیزی پیشرفته با قابلیت حرکت دادن نمایشگر با استفاده از بازوهای رباتیک آماده نموده است.

اپل می خواهد ربات های خانگی فراوری کند

گورمن اضافه می نماید که توسعه نمایشگر رباتیک در مراحل پیشرفته تری نسبت به ربات متحرک خانگی اپل واقع شده است. او با این حال گزارش می دهد که این صفحه نمایش رباتیک در طول سال ها بارها به برنامه فراوری محصولات شرکت اضافه و حذف شده است. با توجه به سابقه این محصول، گورمن در طول سال های گذشته به طور مرتب جزئیاتی درباره محصولی شبیه به آیپد با یک بازوی رباتیک برای خانه گزارش می داد.

حالا چه چیزی تغییر نموده است؟ اول اینکه، اپل با لغو پروژه خودروی برقی در امسال، مسیر را برای دسته محصول بعدی خود هموار کرد. هوش مصنوعی و علاقه مداوم به فناوری خانه هوشمند نیز زمینه ساز علاقه اپل به رباتیک خانگی شده است. هرچند، شبیه به پروژه خودرو، تسلا پیش تر کار خود را روی پروژه رباتیک اختصاصی اش به نمایش گذاشته است.

گورمن در ادامه، سخت افزار رباتیک رومیزی را به عنوان چیزی توصیف می نماید که نمایشگر را قادر می سازد تا تکان های سر فرد در جلسه فیس تایم، مثل تکان دادن سر به نشانه تأیید را تقلید کند. بعلاوه این نمایشگر قابلیت هایی برای اینکه به طور دقیق روی یک فرد خاص در میان جمعیت، طی یک تماس ویدیویی قفل کند، خواهد داشت.

بعضی موانع شامل ساخت محصولی با قیمت مناسب و کسب تأیید مدیران برای پیشرفت پروژه است. با این حال، گورمن تأکید می نماید که آگهی استخدامی اپل به طور علنی به محصولات نسل بعدی این شرکت که از رباتیک و هوش مصنوعی استفاده می نمایند، اشاره نموده است؛ بنابراین نشانه های بیرونی از فعالیت این بخش وجود دارد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل می خواهد ربات های خانگی فراوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل می خواهد ربات های خانگی فراوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید