برای موفقیت در بازار عید 1402، فروش با crm را یاد بگیرید و خوب بکار بگیرید

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، از آنجایی که بازار عید برای بیشتر کسب و کارها پر رونق است و تعداد مشتریان افزایش پیدا می نماید، به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری احتیاج است تا تمام اطلاعات مورد احتیاج ثبت گردد. بنابراین برای از بین بردن چالش های این دوره زمانی، بهتر است از یک راه حل هوشمند CRM در کسب و کار خود استفاده کنید.

برای موفقیت در بازار عید 1402، فروش با crm را یاد بگیرید و خوب بکار بگیرید

شرکت های تجاری یا فعالان تولیدی و خدماتی مانند چاپخانه ها، آژانس های مسافرتی، هتل ها و شرکت های دیگر که در ماه های پایانی سال مشتری بیشتری دارند، می توانند با اتوماسیون کردن فرآیندهای خود سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و تعداد فروش بیشتری داشته باشند.

CRM چیست؟

CRMمخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. برای اینکه بدانید CRMچیست باید درنظر داشته باشید که یک سیستم برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آینده کسب و کارهاست.

CRM در یک شرکت، تمام تعاملات با مشتریان بالقوه و موجود را ذخیره می نماید. این اطلاعات شامل همه چیز از اولین بازدید مشتری از وب سایت و فعالیت در آن، زمان دقیقی که پیشنهاد فروش شما را باز نموده و مدت زمانی که به آن نگاه نموده، می گردد.

یک سی ار ام همه کاره، دارای سرویس های متنوع در فروش، بازاریابی و اتوماسیون خدمات است، تعاملات را اتوماتیک می نماید و به نمایندگان فروش قدرت می دهد تا روند فروش را روان تر نمایند. شما به وسیله سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان خود می توانید داده ها و فرصت های فروش را تجزیه و تحلیل نموده و خدمات به مراتب با کیفیت تری را به مشتریان ارائه دهید.

مزایای CRM چیست و چگونه به افزایش فروش سازمان ها یاری می نماید؟

زمانی که کسب و کار شما رشد می نماید، پیگیری سنتی مشتریان با فایل های مختلف و نوشتن یادداشت ها در مکان های مختلف تقریبا غیرممکن می گردد. مدیریت این نوع مجموعه نه تنها زمان و انرژی می برد، بلکه ممکن است همه اطلاعات خود را به یکباره از دست بدهید. این روند تیم شما را خسته و در پی آن، مشتریان را ناامید می نماید. خرید CRMمطابق شرایطی که برای مشخص قیمت آن در (https://www.payamgostar.com/fa/pricing) اشاره شده است، مزایای بسیاری برای سازمان ها به همراه دارد که شامل موارد زیر می گردد:

تجربه مشتری بهتر

زمانی که اطلاعات زیادی در خصوص مشتری بالقوه خود دارید، ارائه یک تجربه خرید بسیار آسان تر می گردد. اطلاعاتی مانند بازدید هر پست وبلاگ، ایمیل، کتاب الکترونیکی که باز نموده یا خوانده اند و جزئیات دیگر به شما یک دید وسیع می دهد. شما می توانید بر طبق داده های ثبت شده در CRM، مشتریان را طبقه بندی و پیغام های تبلیغاتی خود را شخصی سازی کنید.

افزایش بهره وری کارکنان

با یک سی ار ام، می توانید کارهایی مانند ثبت تماس و فعالیت، گزارش دهی، ایجاد معامله و موارد دیگر را اتوماتیک کنید. هرچه تیم فروش زمان کمتری را برای کارهای اداری صرف نمایند، تعداد ساعات بیشتری با مشتریان بالقوه ارتباط دارند. درنتیجه بهره وری کارکنان و عایدی شما به نسبت افزایش خواهد یافت.

افزایش همکاری تیمی

یک مدیر فروش می تواند فورا ببیند که چگونه و چه زمانی پرسنل با خریداران تماس می گیرند و آن ها را دنبال می نمایند. مدیر وظایف را در نرم افزار تعریف نموده و با همه تیم به اشتراک می گذارد. سپس امکان مشاهده شرایط هر وظیفه و درصد پیشرفت وجود دارد. بنابراین کارمندان یک تیم فروش می توانند برترین شیوه های فروش را یاد بگیرند.

پیش بینی فروش

از آنجایی که تمام تماس ها، مکالمات و سوابق مشریان در CRM ثبت می شوند، با مراجعه به فاکتورهای فروش می توانید محصولات پرفروشتان را شناسایی کنید. با آنالیز فاکتورهای فروش گذشته و جزئیات مصاحبه با مشتریان، امکان سنجش احتیاج و رفتار خرید مشتری فراهم می گردد. درنتیجه با استفاده از داده های مفید، فروش خود را پیش بینی کنید.

مراحل استفاده از نرم افزار CRM و آغاز کار با آن

هنگامی که سیستم سی آر ام خود را توسعه دادید، وقت راه اندازی آن است. آغاز کار با CRM مراحلی دارد که بهتر است آن ها را به ترتیب رعایت کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. اضافه کردن تیم فروش به نرم افزار

هرچه زودتر بتوانید با استفاده از سی آر ام به تمام فرآیندهای تکراری تیم خود را مطلع شوید، داده های شما جامع تر و دقیق تر خواهد بود. به همین علت اولین قدم در پیاده سازی سی آر ام اضافه کردن کاربران است.

  1. سفارشی کردن تنظیمات متناسب با کسب وکار

CRMشما باید منعکس نماینده فرآیند فروش شما باشد. این بدان معناست که به طور دقیق مراحلی را که مشتری طی می نماید از سرنخ تا تبدیل شدن به فرصت فروش و مشتری را نشان دهد. شما باید نحوه خرید محصول یا خدمات به وسیله مشتریان بالقوه را مشاهده و مقدار گیری کنید. از تماس اولیه با فروشنده گرفته تا مدت زمان امضای قرارداد و سایر مراحل در این بین را آنالیز کنید.

فرض کنید فرآیند فروش شما به برقراری ارتباط، تشخیص پتانسیل مشتری، ارائه دمو و بستن قرارداد تقسیم شده است. هر مرحله را در CRM خود ایجاد کنید. اکنون، شما فرآیند فروش را برای تیم خود استاندارد نموده اید.

در مرحله بعد، ویژگی های سفارشی را برای ذخیره داده های خود ایجاد کنید. نرم افزار سی آر ام شما دارای امکانات پیش فرض یا بخش های آماده در خصوص مشتری احتمالی شما مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، تاریخ ایجاد، شهر و غیره خواهد بود اما شما می توانید مراحل مورد احتیاج را مطابق با کسب و کار خود اضافه کنید.

  1. ورود اطلاعات مشتریان، شرکت ها و معاملات

به احتمال زیاد، شما در حال حاضر از نرم افزارها یا دفاتر مختلفی برای پیگیری فرصت ها و مشتریان خود استفاده می کنید. تقریبا هر نرم افزار CRM امکان آپلود یک فایل (مانند اکسل) را دارد که می توانید تمام اطلاعات از نرم افزارهای مختلف را وارد آن کنید. بنابراین داده ها به طور یکپارچه بین سیستم های قدیمی و تازه شما جریان پیدا می نماید.

  1. تنظیم داشبورد متناسب با اهداف

در هر کسب و کاری شما باید یک نمای کلی و شفاف از عملکرد تیم خود داشته باشید تا بر فعالیت آن ها نظارت نموده و آموزش لازم را متناسب با احتیاج پرسنل ارائه دهید. بر همین اساس داشبورد CRM مانند یک کنترل پنل است که می توانید آن را مطابق با احتیاجهای خاص خود سفارشی کنید. انتخاب کنید کدام یک از آمارهای کسب و کار (مانند اندازه موفقیت فروش، اندازه شکست یا موارد دیگر) بر اساس اهداف و فرآیند فروش شما در داشبورد نمایش داده گردد.

  1. فعال سازی گزارش ها

به عنوان یک مدیر فروش، بهتر است زمان زیادی را صرف آنالیز داده ها نکنید و نمایندگان فروش شما باید تا حد امکان زمان بیشتری را به فروش اختصاص دهند. به همین علت دریافت گزارش های روزانه، هفتگی، ماهانه و یا فصلی به وسیله CRM ایده خوبی است.

با استفاده از سی آر ام می توانید گزارش های متنوعی دریافت کنید. این گزارش ها ممکن است شامل فعالیت هایی که به وسیله پرسنل فروش ایجاد شده مانند اضافه کردن یا تکمیل اطلاعات مشتری، تماس های صورت گرفته به وسیله نماینده، معاملات برنده شده و یا نرخ حفظ مشتری باشد.

CRM پیغام گستر، پلتفرمی مناسب برای کسب و کارها در بازار عید 1402

نرم افزار CRM پیغام گستر، یک ابزار قدرتمند است که به کسب و کارها یاری می نماید تا نقاط قوت و ضعف خود را کامل تر ببینند. با استفاده از قابلیت های آن می توانید در بازار عید، روینمودهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری خود را بهینه کنید تا مشتریان دسترسی بهتری داشته باشند و از این طریق رضایت مندی را افزایش دهید.

برای آشنایی، مقایسه و آنالیز امکانات نرم افزار در قالب یک نسخه رایگان 30 روزه می توانید با مراجعه به آدرس وبسایت نرم افزار crm پیغام گستر به نشانی (www.payamgostar.com) و یا تماس با مشاوران فروش آن، از دموی رایگان نرم افزار بهره ببرید:

ایمیل: [email protected]

تلفن: 02149714

منبع: فوت و فن

به "برای موفقیت در بازار عید 1402، فروش با crm را یاد بگیرید و خوب بکار بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای موفقیت در بازار عید 1402، فروش با crm را یاد بگیرید و خوب بکار بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید