حذف تبلیغات در اینستاگرام؛ ترفندهای ساده و کاربردیروش های حذف تبلیغات اینستاگرام

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران دنیا است که هر روز به شمار کاربرانش اضافه می گردد. اما از آن جایی که این شبکه اجتماعی در مقایسه با قبل به نوعی می توان گفت تغییر کاربری داده و از محلی ساده برای اشتراک گذاری تصاویر و فیلم، به یک بنگاه تبلیغاتی تبدیل شده، طبیعی است که تعداد و حجم تبلیغات به نمایش درآمده در آن روز به روز در حال افزایش باشد چون افراد مختلف باید به شکلی کسب و کار خود را تبلیغ نمایند. اما پرسش اینجاست که چگونه می توان به حذف تبلیغات در اینستاگرام پرداخت؟ در این مطلب نحوه انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

حذف تبلیغات در اینستاگرام؛ ترفندهای ساده و کاربردیروش های حذف تبلیغات اینستاگرام

روش های حذف تبلیغات اینستاگرام

آیا تبلیغات اینستاگرام به صورت دائمی حذف می شوند؟

به صورت کلی، راه حل مطمئن و صددرصدی برای این منظور وجود ندارد چرا که اینستاگرام از این راه عایدی کسب می نماید و هیچوقت نمی توان جلوی این اتفاق را با روشی قطعی گرفت. اما می توانید به مراتب بهتر از قبل روی آن ها مدیریت داشته باشید.

پست های تبلیغاتی در بسیاری از مواقع چون هدفی جز مطلع کردن کاربر از وجود یک کسب و کار ندارند، می توانند مفید باشند اما اگر تعداد آن ها در طول یک روز بسیار بیشتر از حد احتیاج باشد، قطعا کاربر را کلافه خواهد نمود. با انجام ترفندهای این مقاله می توانید با روش حذف تبلیغات اینستاگرام آشنا شده و تا حد زیادی خیال خود را از بابت غیر فعال کردن تبلیغات اینستاگرام آسوده کنید اما شاید هرازچندگاهی باز هم تبلیغات برایتان به نمایش گذاشته گردد که این موارد اجتناب ناپذیر هستند.

توجه داشته باشید در بعضی از وب سایت ها، بستن تبلیغات اینستاگرام ممکن است به چشم تان خورده باشد. باید بگوییم این مفاهیم یعنی حذف، بستن، غیرفعال کردن و… همگی به یک معنا هستند و در واقع شما با آموزش جدیدی روبرو نخواهید بود. هرآنچه که احتیاج هست را در این مطلب به شما خواهیم گفت.

تبلیغات در اینستاگرام به چه صورت نمایش داده می گردد؟

اینستاگرام این روزها به خاطر راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیار زیاد، بیش از پیش به ما تبلیغات نشان می دهد. در زیر پست های تبلیغاتی اینستاگرام هم معمولا کلماتی چون Sponsored یا Ads مشاهده می گردد تا کاربر متوجه این موضوع گردد. زمانی که این کلمات را ببینید، متوجه می شوید که این پست ها هدف تبلیغاتی دارند و هدف از نگارش این مطلب هم حذف یا بستن دائمی همین گونه پست هاست.

البته گاهی اوقات شما شاید کلمات و عبارات دیگری را هم در پست های اینستاگرامی ببینید که در واقع نشان دهنده تبلیغاتی بودن آن هاست. از جمله این کلمات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Install Now (همین حالا نصب کنید) برای پست هایی که یک اپلیکیشن را تبلیغ می نمایند.
  • Download (دانلود) برای پست هایی که دانلود یک اپ، بازی یا هر چیز دیگری را تبلیغ می نمایند.
  • Sign Up (ثبت نام) برای پست هایی که از شما می خواهند در یک سرویس یا وب سایت خاص ثبت نام کنید.
  • View shop (مشاهده فروشگاه) برای پست هایی که از شما می خواهند تا آیتم های یک فروشگاه را مشاهده کنید.
  • Shop Now (حالا خریداری کنید) برای پست هایی که شما را به خرید یک محصول تشویق می نمایند.
  • Learn More (بیشتر بدانید) برای پست هایی که می خواهند با کلیک روی یک لینک، به صفحه ای با اطلاعات بیشتر راجع به محتوای آن پست راهنمایی شوید.
  • Send Message (پیغام ارسال کنید) برای پست هایی که از شما می خواهند با کسب و کار مربوطه در تماس باشید.
  • Book Now (برای پست هایی که می خواهند به صورت مستقیم شما را به رزرو خدماتی خاص ترغیب نمایند).
  • Contact Us (با ما تماس بگیرید) برای پست هایی که از شما می خواهند با کسب و کار مربوطه در تماس باشید.

چگونگی حذف تبلیغات اینستاگرام

حذف تبلیغات تکی

روش های زیادی برای غیر فعال کردن تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که در بالا هم به آن ها اشاره نموده ایم. اما طریقه حذف تبلیغات اینستاگرام از درون خود برنامه به توضیح زیر است:

  • وقتی یک پست تبلیغاتی برایتان به نمایش عایدیه، کافی است روی آیکون سه نقطه در بالای آن پست ضربه بزنید.
  • حالا منویی برایتان به نمایش در می آید با گزینه های زیر که در این بین باید روی گزینه Hide Ad به معنای پنهان کردن تبلیغات کلیک کنید.
  • با کلیک روی این گزینه، یک منوی دیگر برایتان به نمایش در می آید با این متن Why are you hiding this ad مبنی بر اینکه چرا این تبلیغات را پنهان می کنید؟. حالا باید گزینه ای را که مد نظر خودتان هست انتخاب کنید.
  • اگر تبلیغ نا مرتبط با احتیاجهای شماست، گزینه its irrelevant، اگر تبلیغ را زیاد می بینید، I see it too often، اگر به هر علتی این تبلیغ محتوای مناسبی ندارد، Its inappropriate و اگر هم محصولی از قبل به واسطه این تبلیغ خریداری نموده اید و دیگر به آن احتیاجی ندارید، گزینه آخر یعنی I already bought an item in this ad را انتخاب کنید.

در این بین باید توجه داشته باشید که اگر تبلیغی را به خاطر inappropriate یا irrelevant بودن پنهان کنید، احتمال اینکه بار دیگر برایتان به نمایش گذاشته گردد بسیار پایین می آید چرا که اینستاگرام می داند شما به هر حال به این پست علاقه ای نشان نخواهید داد و در نتیجه برای کسب و کار مورد نظر، سودی نخواهد داشت. انتخاب گزینه دیگر، شاید فرکانس نمایش این تبلیغات را در آینده کمتر کند اما به میزان دو مورد یادشده در بالا پیروز نیستند.

روش حذف تبلیغات غیر اخلاقی اینستاگرام

گاهی اوقات پیش می آید که یک حساب کاربری، اقدام به پست کردن چیزهایی می نماید که از لحاظ اخلاقی درست نیستند و کاربر تصمیم می گیرد آن را گزارش دهد. این گونه پست ها معمولا ضد قوانین اینستاگرام بوده و اگر این موضوع ثابت گردد، جریمه های مختلفی برای آن حساب کاربری در نظر گرفته خواهد شد. کارهایی از جمله تبلیغ دروغ، تبلیغ ابزار خشونت و… از جمله این موارد هستند که با استفاده از روش زیر می توانید آن ها را حذف کنید.

ریپورت کردن پست های تبلیغاتی

  • برای ریپورت کردن پست تبلیغاتی کافی است بار دیگر روی آیکون سه نقطه کلیک نموده و این بار روی گزینه Report Ad کلیک کنید.
  • حال یک منوی بلند برایتان به نمایش در می آید مبنی بر اینکه چرا می خواهید این پست را ریپورت کنید. علت این موضوع هرچه که هست را از بین گزینه ها پیدا نموده و انتخاب کنید.

گزینه نخست تا آخر عبارت اند از:

  • این تبلیغ توهین آمیز است.
  • این تبلیغ یک اسپم است.
  • این تبلیغ غیر اخلاقی است.
  • این تبلیغ کلاه برداری یا گمراه نماینده است.
  • این تبلیغ غیرقانونی است.
  • این تبلیغ سیاسی است.
  • این تبلیغ حق حق انتشار مرا رعایت نمی نماید.

مسدود کردن حساب های تبلیغاتی

یک راه دیگر برای حذف تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام این است که حساب کاربری مورد نظر را مسدود یا همان بلاک کنید. چگونگی حذف تبلیغات اینستاگرام به وسیله بلاک کردن به توضیح زیر است:

  • روی نام حساب کاربری یادشده کلیک کنید تا به صفحه پروفایل آن راهنمایی شوید.
  • در این مرحله روی آیکون سه نقطه در سمت راست-بالای صفحه کلیک کنید.
  • حالا گزینه Block را انتخاب نموده و بار دیگر روی آن کلیک کنید.

البته این کار فقط تبلیغ یک صفحه را پاک می نماید و باید برای هر حساب تبلیغاتی دیگر که می بینید هم این کار را انجام دهید. بنابراین این روش نمی تواند به معنای بستن تبلیغات اینستاگرام به صورت کلی باشد؛ این روش بیشتر به کسانی توصیه می گردد که از دست تبلیغات یک پیج کلافه شده اند و در پی راهی هستند تا از آن خلاص شوند.

غیر فعال کردن تبلیغات اینستاگرام با خاموش کردن Personalized Ads

یک روش دیگر هم برای حذف تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که می تواند کاربردی باشد. یکی از اعصاب خردکن ترین کارهایی که اینستاگرام انجام می دهد این است که با توجه به عادات استفاده شما، درباره تمایلات تان یک سری حدس هایی می زند و بر اساس آن ها، تبلیغات گوناگونی را به نمایش می گذارد.

مثلا اگر شما بیشتر صفحات آرایشی را دنبال کنید، احتمال اینکه تبلیغاتی مبنی بر خرید لوازم آرایشی برایتان به نمایش گذاشته گردد بسیار زیاد است. اگر بیماری خاصی دارید، اینستاگرام شاید روش های درمانی آن را به وسیله تبلیغات برایتان به نمایش بگذارد و بسیاری موارد دیگر. از آن جایی که تمایلات و احتیاجهای هر فرد در طول روز می تواند زیاد و متنوع باشد، این یعنی در اینستاگرام شما شاید با انبوهی از تبلیغات روبرو شوید که اصلا احتیاجی هم به آن ها ندارید. برای خلاص شدن از شر اینگونه تبلیغات، روش زیر را دنبال کنید:

  • اینستاگرام را باز نموده و روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید.
  • روی منوی همبرگری در سمت راست بالای صفحه کلیک نموده و Settings and privacy را از بین گزینه ها انتخاب کنید.
  • روی Accounts Center کلیک نموده و به مسیر زیر بروید

Ad preferences > Ad settings > Activity information from ad partners > Review setting

  • در نهایت روی گزینه No, dont make my ads more relevant by using this information کلیک کنید تا دیگر خبری از تبلیغات سفارشی شده نباشد. با انجام این کار، حجم زیادی از تبلیغات در اینستاگرام پاک شده و دیگر برایتان به نمایش گذاشته نمی گردد.

حذف تبلیغات اینستاگرام از فهرست تمایلات کاربر

در نهایت اما می رسیم به آخرین روش حذف تبلیغات اینستاگرام و آن هم این است که به پلتفرم بگویید به چه موضوعاتی علاقه مند نیستید. این روش به حذف تمام تبلیغات اینستاگرام منجر نمی گردد اما فقط تبلیغات مورد علاقه شما را برایتان به نمایش می گذارد. بنابراین اگر دوست دارید گشت و گذاری بدون تبلیغات داشته باشید، باید به سراغ گزینه های دیگر بروید. برای انجام این کار روش زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز نموده و روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید.
  • روی منوی همبرگری در سمت راست بالای صفحه کلیک نموده و Settings and privacy را از بین گزینه ها انتخاب کنید.
  • روی Accounts Center کلیک نموده و به مسیر زیر بروید

Ad preferences > Ad topics

  • روی نوار جست و جو در بالای Ad topics ضربه زده و کلمات کلیدی مربوط به موضوعاتی که دوست ندارید پیرامون آن ها تبلیغاتی برایتان به نمایش گذاشته گردد درون آن وارد کنید.
  • برای مثال اگر شما علاقه ای به یک خواننده و کارهای او ندارید، کافی است نام او را در بخش جست و جو وارد نموده تا دیگر خبری از موسیقی ها و آلبوم های او در بخش تبلیغات نباشد.

حذف تبلیغات اینستاگرام روی صفحه گوشی

اینستاگرام یک اپلیکیشن باکیفیت و شناخته شده است و هیچوقت روی صفحه گوشی و در حالی که خود اپلیکیشن بسته است، تبلیغاتی را برایتان به نمایش نمی گذارد. در نتیجه اگر شما تبلیغی با لوگوی این اپلیکیشن در صفحه گوشی می بینید، به احتمال زیاد یک اپلیکیشن مخرب، بدافزار و یا یک اپ ناشناخته ای را دانلود و روی گوشی خود نصب نموده اید که شاهد تبلیغات این چنینی هستید.

گاهی اوقات اپ های خوب هم ممکن است تبلیغاتی مرتبط با اینستاگرام به نمایش بگذارند. برای مثال اپلیکیشن Share it یکی از این اپ هاست که اگر تبلیغات آن را غیرفعال نکنید، به معنای واقعی کلمه شما را کلافه خواهد نمود. گاهی اوقات تبلیغات این برنامه به همراه لوگوی اینستاگرام است که شاید فکر کنید اینستاگرام برایتان تبلیغ ارسال می نماید اما اینطور نیست.

نرم افزار حذف تبلیغات اینستاگرام؛ واقعی یا فیک؟

به نظر می رسد مقاله ها و خبرهایی که در رابطه با حذف تبلیغات اینستاگرام به وسیله یک اپلیکیشن منتشر می شوند، واقعی نباشند. اینستاگرام یک پلتفرم تبلیغاتی است و در واقع هزینه های خود را از این طریق تأمین می نماید. در نتیجه نمی توان با نصب یک برنامه خاص از نمایش تبلیغات آن جلوگیری کرد. با این حال شاید اپ هایی برای این منظور وجود داشته باشند اما بعید است به درستی کار نمایند. هرچند اگر تجربه استفاده از یک اپلیکیشن را دارید که در این زمینه عملکرد صحیح و مطمئنی دارد می توانید در بخش نظرات نام آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سیستم تبلیغات اینستاگرام چگونه عمل می نماید؟

همانطور که گفته شده، سیستم تبلیغات اینستاگرام عمدتا مبتنی بر شناخت کاربر است. این یعنی فعالیت های شما در این شبکه اجتماعی زیر نظر گرفته می گردد و بر اساس آن، تبلیغات های مختلفی را می بینید. مخصوصا اگر حساب کاربری فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید، اینستاگرام بسته به نوع فعالیت شما در این شبکه اجتماعی هم می تواند تبلیغاتی را برایتان به نمایش بگذارد.

اما این تنها سیستمی نیست که اینستاگرام برای نمایش تبلیغات از آن استفاده می نماید. اینستاگرام از سرچ شما در یک سری از فروشگاه هایی که همکار تجاری این شبکه اجتماعی محسوب می شوند هم شما را پیدا می نماید. آیا تا به امروز کتونی های نایکی را در وب سایت این شرکت جست و جو نموده اید؟ کافی است یک بار این کار را انجام دهید تا ببینید اینستاگرام چقدر تبلیغ برایتان به نمایش می گذارد.

شرکت های همکار اینستاگرام حتی برای این شرکت یک سری اطلاعاتی هم ارسال می نمایند که از جمله این موارد اطلاعات شما باشد تا بتوانند راحت تر شما را زیر نظر داشته باشند. کار زشتی است اما اینستاگرام منتی سر کاربران گذاشته و گفته علت رایگان بودن برنامه همین است.

با این حال اگر تمایل دارید بدانید چرا یک سری از تبلیغات ها و پست ها را مشاهده می کنید، می توانید باز هم روی آیکون سه نقطه مربوط به آن پست کلیک نموده و گزینه Why youre seeing this ad را انتخاب کنید. حالا در منوی باز شده تعیین است چرا این تبلیغ برایتان به نمایش گذاشته شده است.

بستن پست های دیگر در اینستاگرام

اگر فقط تبلیغات نیستند که شما را آزار می دهند، بلکه پست های عادی هم روی اعصاب تان رفته اند، می توانید با استفاده از روش های بالا، آن ها را ببندید تا دیگر برایتان به نمایش گذاشته نشوند. برای این کار شما کافی است بار دیگر روی آیکون سه نقطه در بالا-راست آن پست کلیک نموده و این بار روی گزینه Not interested به معنای علاقه مند نیستم کلیک کنید.

با انتخاب گزینه Not interested، یک صفحه باز می گردد که با انتخاب گزینه نخست یعنی Dont suggest posts with certain words می توانید کلمات کلیدی که دوست ندارید پست های شامل آن برایتان به نمایش گذاشته شوند را درون آن وارد کنید.

بعلاوه با انتخاب گزینه آخر، یعنی This post made me uncomfortable یعنی این پست احساس بدی به من داده است، عدم علاقه خود به آن را نشان دهید تا دیگر پست های مشابه آن برایتان به نمایش گذاشته نگردد.

گزینه دوم هم Manage suggested content هست به معنای مدیریت محتوای به نمایش گذاشته شده که با انتخاب آن می توانید تعیین کنید چه نوع محتوایی برایتان به نمایش گذاشته گردد. در این بخش دو دسته را می بینید؛ یکی برای علاقه مندی ها (بالایی) و دیگری برای پست هایی که به آن ها علاقه ای ندارید (پایینی). در هر دو دسته، با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر می توانید اینستاگرام گردی خود را شخصی سازی کنید.

حذف تبلیغات در اینستاگرام؛ سخن پایانی؛

اگرچه به نظر می رسد هیچ راه قطعی و دائمی برای حذف تمام تبلیغات اینستاگرام وجود نداشته باشد، اما استفاده از روش های بالا می تواند تضمین کند که شما گشت و و گذار بدون مزاحمتی را در این شبکه اجتماعی محبوب و سرگرم نماینده تجربه کنید. با این حال شاید گاه و بیگاه یک سری تبلیغات برایتان به نمایش گذاشته گردد که می توان گفت از تجربه پر از تبلیغات قبلی بسیار بهتر است. برای اینکه تبلیغات به شکل موثرتر و با تعداد بیشتری حذف شوند، پیشنهاد می کنیم چند کار بالا را همزمان برای پست های مختلف انجام دهید و به یک کار بسنده نکنید.

منبع: MUO

منبع: دیجیکالا مگ

به "حذف تبلیغات در اینستاگرام؛ ترفندهای ساده و کاربردیروش های حذف تبلیغات اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تبلیغات در اینستاگرام؛ ترفندهای ساده و کاربردیروش های حذف تبلیغات اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید