در سال 2019 منتظر رشد هوش مصنوعی در کدام صنایع باشیم؟

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه های فناوری است که طی سال های اخیر نیز با اقبال فراوانی رو به رو شده است. اما به نظر می رسد می توان پیشبینی کرد که هوش مصنوعی در بعضی جنبه ها نسبت به سایر جنبه ها پیشرفت بالاتری داشته باشد.

در سال 2019 منتظر رشد هوش مصنوعی در کدام صنایع باشیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حتما بارها در خبرها دیده اید که بعضی از محققان معتقدند هوش مصنوعی می تواند در جنبه هایی مثل صنعت کارکردی بی نظیر داشته باشد. اما اغلب پیشبینی ها به افق های بلند مدت مرتبط است و در مورد افق های کوتاه مدت صحبت خاصی مطرح نمی گردد.

اکنون نتایج یک پژوهش جالب نشان می دهد که هوش مصنوعی در سال 2019 در بعضی صنایع و مشاغل حضور پررنگ تری دارد. بر اساس این یافته ها:

گروه نخست: هوش مصنوعی در مشاغلی که در حال حاضر نیمه اتوماتیک هستند پر رنگ تر خواهد شد. مشاغلی مثل بسته بندی کالاها ر می توان در این گروه قرار داد. اما شاید فکر کنید هوش مصنوعی در مشاغلی که احتیاج به خلاقیت دارند جایی ندارد. در این زمینه سخت در اشتباهید چرا که هوش مصنوعی می تواند در این نوع مشاغل نیز با موفقیت اجرا گردد و حتی سال نو می تواند سال کار های خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

گروه دوم: در مورد کارهای انسان محور، یعنی کارهایی که تا پیش از این بیشتر بر دوش انسانها بود نیز شرایط به همین ترتیب است. یعنی سال 2019 سال ورود روباتها به مشاغل نگهداری از سالمندانف پرستاری از بچه ها و حتی ماوره های شغلی و تحصیلی به واسطه هوش مصنوعی خواهد بود.

منبع: انتخاب

به "در سال 2019 منتظر رشد هوش مصنوعی در کدام صنایع باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2019 منتظر رشد هوش مصنوعی در کدام صنایع باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید