ستارخان، دوستدار بچه ها می گردد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، تا به حال در بوستان ها مهم ترین مکان برای سرگرمی بچه ها، یک تکه زمین با تجهیزاتی مانند سرسره و تاب بوده است اما به زودی بچه ها تکه دوم مرکز صاحب بوستان اختصاصی می شوند. مکانی که به هر گوشه اش نگاه کنی وسیله ای برای بازی و سرگرمی باشد.

ستارخان، دوستدار بچه ها می گردد

وبلاگ معمای ویژه ـ مریم باقرپور: ایجاد پارک های دوستدار کودک، سال 1397، مورد توجه نهاده شد و حتی بعضی بوستان ها برای این موضوع در نظر گرفته شدند که بوستان های شهرآرا و ستارخان منطقه 2 از جمله این مکان ها بودند.

سال ها قبل بوستان شهرآرا برای تردد و حضور بچه ها مناسب سازی شد. اما پارک ستارخان در حاشیه خیابان ستارخان به حال خود رها شده بود تا اینکه به تازگی پس از برگزاری جلسه هایی با حضور مدیران شهری، آماده سازی این بوستان آغاز شد.

در این طرح کل فضای 7 هزار متری پارک ستارخان برای تردد مناسب سازی می گردد. بعلاوه زمین های فوتبال از محدوده فضاهای بازی بچه ها جدا، آلاچیق ها و محیط داخلی بوستان با رنگ های شاد رنگ آمیزی، سرویس های بهداشتی بهسازی، بخشی در قالب اتاق مادر و کودک ساخته و وسایل بدنسازی تازه تهیه می گردد.

نصب وسایل تازه در بوستان

آماده سازی تا خرداد 1402

محسن دودانگه شهردار ناحیه 3 منطقه 2 می گوید: پارک دوستدار محیط زیست فقط برای بچه ها نخواهد بود بلکه برای رده سنی صفر تا 18 سال آماده می گردد، بنابراین باید محیطی متناسب با این رده ستی تدارک دیده گردد. به عنوان مثال وسایل بازی نهایت برای 10 ساله ها کاربرد داشت اما در کاربری تازه تجهیزات تازه هم تهیه می گردد. یا آبنمای بوستان گرچه موزیکال بود اما در گذر زمان بدون استفاده شد که در طرح تازه بهسازی می گردد.

برداشت های اولیه برای تغییر کاربری بوستان انجام و بعضی فعالیت ها مانند رنگ آمیزی آلاچیق ها، بهسازی آبنما، کاشت گیاهان و... آغاز شده است. دودانگه می گوید: بخشی از کار تا انتها سال انجام می گردد، اما بهره برداری کامل تا خرداد 1402 خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "ستارخان، دوستدار بچه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستارخان، دوستدار بچه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید