شکایت های سفر را کجا ببریم؟

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سامانه تلفنی 09629 را برای ارائه اطلاعات درباره خدمات سفر و دریافت شکایت ها گفت.

شکایت های سفر را کجا ببریم؟

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، این سامانه بنا بر اعلام ستاد هماهنگی خدمات سفر، 24 ساعته آماده پاسخگویی به شکایت مسافران است. به جز این شماره تماس، ثبت شکایت ها از طریق سامانه اینترنتی https://09629.ir نیز امکان پذیر است.

یحیی نقی زاده محجوب، مسؤول کمیته نظارت این ستاد گفته است: سعی می شود برای تامین رضایت مسافران، شکایت های ثبت شده به سرعت بررسی و در صورت لزوم کنندگان نظارت به محل اعزام شوند.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر از مسافران درخواست کرده در صورت مواجهه با هر گونه تخلف در مراکز و تاسیسات گردشگری، موارد را از طریق این سامانه ثبت و اطلاع رسانی کنند.

علاوه بر شکایت، سامانه 09629 درباره راه ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، آب و هوا، جاذبه های گردشگری و دیگر خدمات مربوط به سفر ملزم به اطلاع رسانی است.

این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی است و اطلاعات مورد نیاز درباره راه ها، هواشناسی، اسکان، پذیرایی و قیمت ها را ارائه می دهد و شکایت های مردم را دریافت می کند. سامانه سفر در تعطیلات نوروز، 24 ساعته فعال است.

مسافران و گردشگران خارجی نیز در صورت مواجهه با هر گونه مسائل گمرکی و یا انتظامی، نیاز به خدمات امداد خودرو و ... در هر نقطه از ایران می توانند با سامانه ملی سفر 09629 تماس داشته باشند و برای حل مشکل و یا دریافت راهنمایی های لازم از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان مربوطه بهره مند شوند.

جاذبه های مختلف گردشگری، شرایط راه ها و جاده ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مجتمع های خدماتی و رفاهی، پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت گازها، مراکز فروش صنایع دستی، جشنواره های فرهنگی و …موضوعاتی است که مسافران می توانند با شماره گیری تلفن 09629 اطلاعات مربوط به آنها را دریافت کنند.

منبع: دنیای سفر

به "شکایت های سفر را کجا ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت های سفر را کجا ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید