شکست سنگین گران ترین خودروی مونتاژی بازار ایران

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، کارخانه نورا موتور پارس جایی است که رامک خودرو محصولاتی مثل تیوولی و رکستون G4 و همین رکستون امپرور و در آینده تورس را فراوری می نماید.

شکست سنگین گران ترین خودروی مونتاژی بازار ایران

به گزارش خبرآنلاین، طراحی رکستون امپرور را می توان یکی از نقاط قوت آن به حساب آورد.فیس لیفتی که روی مدل 2018 (با کد G4) اعمال شده و اکنون امپرور نام دارد، طراحی تهاجمی تری پیدا نموده و گزینه ای وسوسه کننده در مقابل رقبایی مثل تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول، هیوندای پلیسید و کیا تلوراید و... است؛البته که متاسفانه هیچ کدام از این رقبا یا در ایران نیستند و یا با مدلی قدیمی حضور دارند.

گرافیک دیلایت ها به شکل U شکل بوده و در دل خود 4 لنز را جای داده است که حالتی لوکس را القا می نماید.با باریک تر شدن چراغ های جلویی، فضای بیشتری به جلوپنجره داده شده و فرم و شکلی عضلانی پیدا نموده است.

نمای کناری از طراحی خوبی برخوردار است.خطوط طراحی کشیده که از چراغ های جلو و عقب آغاز و بعد از آن به سمت پایین می روند.رینگ های 20 اینچی آینه ای بر نسخه موجود در ایران نصب شده و با رینگ تصویر بالا فرق دارد.

نمای پشتی از همان حالت تهاجمی قسمت جلویی بهره می برد.گرافیک چراغ ها در این فیس لیفت به شکل رادیکالی درآمده و همسو با نوار کرومی بین آنها است.

یکی از نقاط ضعف طراحی در این قسمت مربوط به استفاده از اگزوزهای فیک در دیفیوزر است که برای این سگمنت و سطح از قیمت، کمی عجیب است.

در کل، طراحی خارجی رکستون امپرور در قیاس با رقبای قدیمی خود در ایران، مدرن تر و شیک تر و در مقایسه با رقبای تازه خود، مجذوب کننده و وسوسه کننده است.

طراحی کابین این خودروی سه ردیفه، همان حالت یغور و بزرگ فضای بیرونی را دارد.کنسول وسط بزرگ با چیدمان کنترلرهای مختلف، به همراه فرمان D کات و طرح دوخت خاص صندلی و تودری ها، از مجذوب کنندهیت فضای داخلی هستند.

متاسفانه در نسخه موجود در ایران، دسته دنده عادی جایگزین نسخه الکترونیکی شده و با تصویر بالا مغایرت دارد.

امکانات نسبتا زیادی در این مدل حضور دارند.سنسور نور و باران، سیستم هوشمند نوربالا، سنسور پارک و دوربین جلو و عقب، دوربین 360 درجه، درب صندوق عقب برقی، سیستم ورودی هوشمند صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 حالت مختلف و صندلی سرنشین جلو در 6 حالت مختلف، حافظه تنظیمات صندلی راننده و آینه های جانبی، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف جلو (3 حالته) و گرمکن ردیف عقب (2 حالته) ،نمایشگر لمسی 8 اینچی اطلاعات-سرگرمی و 12.3 اینچی کیلومترشمار، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه مطبوع ردیف دوم به همراه دریچه تهویه ردیف سوم، ایربگ های قسمت راننده و سرنشین جلو و جانبی و پرده ای سرنشین جلو و عقب، ایربگ زانویی، کروزکنترل هوشمند، رادار نقطه کور و بین خطوط، رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری و اتوماتیک، سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر، سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده، ترمز دستی برقی، سیستم فعال ضد واژگونی خودرو، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی آغاز به حرکت در سربالایی و... از امکانات این خودرو هستند.

پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و 4 سیلندر در این خودرو قادر است 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور فراوری کند.این پیشرانه، رکستون امپرور را با وزن 2110 کیلوگرمی، در چیزی حدود 11.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیبرکس 6 سرعته اتوماتیک است.سیستم 4WD آن از نوع پارت تایم بوده و در حالت عادی، بیشتر توان موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می نماید اما امکان انتخاب حالت های سه گانه 2H و 4H و 4L نیز همچنان وجود دارد.

قیمت امروز رکستون امپرور در حال حاضر چیزی حدود 6 میلیارد و 100 میلیون تومان است که با این قیمت، لقب گران ترین خودروی مونتاژی ایران را به یدک می کشد.بزرگترین نقطه ضعف این خودرو به بازار دست دوم آن برمی شود که به علت عرضه کم و عدم تبلیغات، این چنین وضعیتی پیدا نموده است.

منبع: فرارو

به "شکست سنگین گران ترین خودروی مونتاژی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سنگین گران ترین خودروی مونتاژی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید