صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند محل و قلاب روایتهای تازه از نوروز باشد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند محل و قلاب روایتهای تازه از نوروز باشد.

صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند محل و قلاب روایتهای تازه از نوروز باشد

مریم جلالی در دومین همایش به استقبال نوروز، ماه اسفند و شعبان را موسم بازنگری و بازبینی آنچه نموده ایم و آنچه قرار است انجام دهیم عنوان نمود و اضافه نمود: نوروز یک اتفاق تکرار شونده است که هیچ گاه تازگی اش را از دست نمی دهد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه میراث فرهنگی، سرمایه فرهنگی، اجتماعی و مالی است، از علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور برای ایجاد انسجام بین سه بخش میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تشکر کرد و گفت: نوروز فصلی برای تجلی سرمایه فرهنگی، گسترس سرمایه اجتماعی و مالی با یاری صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

جلالی با بیان اینکه پایگاه های میراث جهانی و ملی، کاخ موزه ها و موزه ها میزبانان نوروز هستند، اضافه نمود: این موضوع که با چه هویت و کیفیتی این میزبانی انجام می گردد، اهمیت خاصی دارد و ناظر بر تدبیر، تدارک و توکل است.

جلالی ایجاد بازارچه های صنایع دستی در موزه ها و پایگاه ها را اقدام مقدماتی در این حوزه برشمرد و ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند ظرفیتی برای ایجاد اتفاق های نو و محل و قلاب روایتهای نو از نوروز باشد؛ هنرمندان این حوزه می توانند قصه های نو و زاویه دیدهای تازه ایجاد نمایند. بعلاوه، موجب دمیدن و آفریدن روح خانوادگی و خاطره خوش مانا شدن سفر برای توریستان می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی بر ایجاد اتمسفر و بکارگیری پنج حس توریست برای دریافت و شهود تاکید نمود و اضافه نمود: فضای پایگاه ها تضمین نماینده این رویداد است، هر پایگاه به مثابه ایران کوچک است که باید پیوستار کلی دیده و برترین های هر استان عرضه گردد.

برنامه ریزی پایگاه ها برای بیان قصه هنرمندان و روایت های تازه، استفاده از موسیقی، تعامل با مخاطب و ایجاد اشتراکات بعلاوه ایجاد فضای آموزشی برای توریستان در کنار عرضه محصولات از جمله نکات مورد تاکید جلالی برای ایجاد اتمسفر و درگیر کردن مخاطبان و خلق خاطره خوش برای توریستان بود.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به شهرداری و استانداری ها برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرها، به آماده کردن نقشه آمایش به وسیله معانت صنایع دستی بعلاوه اهمیت نگاه نظارتی و کیفیت بخشی به بازارچه های صنایع دستی تاکید نمود.

منبع: همگردی

به "صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند محل و قلاب روایتهای تازه از نوروز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند محل و قلاب روایتهای تازه از نوروز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید