مدیر اجرایی پورشه از فروش 80 درصدی خودروهای برقی در سال های آینده اطلاع داد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه به نقل از euronews پورشه، خودروساز برجسته آلمانی می خواهد تا سال 2030 فروش اتومبیل های الکتریکی خود را به بیش از 80 درصد فروش سالیانه برساند.

مدیر اجرایی پورشه از فروش 80 درصدی خودروهای برقی در سال های آینده اطلاع داد

الیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گروه با تاکید بر اینکه آینده پورشه خودروهای برقی خواهد بود، از این هدف گذاری نو گروه آلمانی رونمایی کرد.

این سیاست پیش از این تنها در خصوص مدل های برقی پورشه از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی، اعمال می شد.

تایکان Taycan)) نخستین و تنها خودروی تمام الکتریکی پورشه تا به امروز است؛ اما انتظار می رود دو خودروی برقی بعدی این شرکت آلمانی یعنی ماکان اس یووی Macan)) در سال 2023 و مدل اسپورت 718 باکستر تا سال 2025 روانه بازار شوند. مدیرعامل پورشه بعلاوه بدون اشاره به زمان عرضه، از فراوری نسخه هیبرید مدل اسپرت 911 اطلاع داد.

این درحالیست که نتیجه توافق تازه بین فولکس واگن و سهامدار اصلی آن پورشه اس ای می تواند ارزش این زیرمجموعه فولکس واگن را تا 90 میلیارد یورو بالا ببرد. توافق تازه قرار گرفتن پورشه در لیست زیرمجموعه فولکس واگن شامل عرضه حداکثر 25 درصد از سهام ممتاز پورشه AG، فروش 25 درصد به علاوه 1 سهم عادی این خودروساز به پورشه اس ای و پرداخت 49 درصد از درآمدهای اولیه عرضه نخست به سهامداران فولکس واگن به عنوان سود سهام ویژه است.

پیش تر و در اواسط ماه فوریه شرکت فولکس واگن از تصمیم خود مبنی بر عرضه سهام زیرمجموعه خودروهای اسپورت این شرکت یعنی پورشه، به بازار بورس اطلاع داده بود.

منبع: خبرکانادا

به "مدیر اجرایی پورشه از فروش 80 درصدی خودروهای برقی در سال های آینده اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اجرایی پورشه از فروش 80 درصدی خودروهای برقی در سال های آینده اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید