مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل شغل در فرآیند آموزش و توسعه نیروی انسانی مفید است

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، رضا درخشنده، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: کتاب تجزیه و تحلیل شغل شامل اهداف سازمانی و تنظیم استراتژی کلی اهداف، تجزیه و تحلیل شغل و تعاریف آن است و مطالعه آن می تواند در مراحل هشت گانه کارمندیابی و فرایند انتصاب و انتخاب، آموزش و توسعه نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد، طراحی شغل، گروه بندی کارها و تفویض اختیار مفید واقع گردد.

مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل شغل در فرآیند آموزش و توسعه نیروی انسانی مفید است

وی ادامه داد: این کتاب در هفت فصل شامل مدیریت منابع انسانی، فرایند و اهمیت تجزیه و تحلیل، آموزش و توسعه نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد، سازماندهی و معین مشاغل مورد تجزیه و تحلیل، جمع آوری اطلاعات شغلی روش های تجزیه و تحلیل، تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، طراحی شغل، تنظیم توضیح شغل و شرایط احراز تدوین شده است.

مولف کتاب ساختار سازمانی ادامه داد: در این کتاب به بازنگری دانش و انتخاب عاملان شغل، وظایف و مسئولیت ها، روش های تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه، پرسش نامه ها، پرسش نامه توصیف مشاغل مدیریتی، تجزیه و تحلیل چندروشی یا ترکیبی، تجزیه و تحلیل شغل با رویکرد شایستگی محور پرداخته شده است.

درخشنده گفت: اعتبار تجزیه و تحلیل شغل و نظریه های مختلف از جمله نظریه آزمون سنتی و نظریه تعمیم پذیری ویژگی های ساختار کار و اجرای فعالیت های گروهی، مدیریت علمی (روش های حرکت سنجی و زمان سنجی)، نیز از بخش های این کتاب است.

وی ادامه داد: در این اثر، روش های سیستمی و انگیزشی و روش مبتنی بر ویژگی های عامل انسانی و بسیاری دیگر از روش های علمی و رایج در تجزیه و تحلیل شغل به صورتی جامع قید شده که می تواند در ادارات، سازمان ها و مدیریت های گوناگون مورد استفاده گیرد.

به گزارش ایبنا رضا درخشنده، متولد 1361 در ایلام، کتاب تجزیه و تحلیل شغل را در انتشارات درخشنده، در 184 صفحه و به قیمت 70 هزارتومان در سال1401 منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل شغل در فرآیند آموزش و توسعه نیروی انسانی مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل شغل در فرآیند آموزش و توسعه نیروی انسانی مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید