مهندسی معکوس پیشرفته ترین خودروی آمریکا در ایران، عکس

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، دیجیاتو نوشت: معاون علمی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی بی واسطه با بیان اینکه خودروهای تسلا را آوردیم و آن ها را باز کردیم گفت که قصد دارند از این خودروها الهام بگیرند و دنبال کپی کاری نیستند.

مهندسی معکوس پیشرفته ترین خودروی آمریکا در ایران، عکس

روح الله دهقانی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا باز کردن ماشین های تسلا غیر قانونی نیست گفت: در جهان غیر قانونی است اما ما به عنوان محقق این کار را نموده ایم. ماشین را خریده ایم و دوست داشتیم بازش کنیم؛ گناه نکردیم.

دهقانی فیروزآبادی باور دارد خودرو برقی برخلاف سایر خودروها به راحتی قابل کپی کردن نیست چرا که مغزافزار این خودروها را با چشم نمی توان کپی کرد و باید اقدام های مهندسی انجام داد: خودرو تسلا را باز کردیم و تا یک جایی توانستیم از آن الهام بگیریم از یک جایی به بعد اما بحث نرم افزار است که اجازه ورود و آنالیز نمی دهد.

او باور دارد خودروهای برقی چینی تا نود درصد کار خودروهای برقی تسلا را انجام می دهند: ما نباید مسیر اشتباه خودروهای بنزینی را در مسیر فراوری خودروهای برقی طی کنیم تا در نهایت خودروهای چینی برای خرید به مردم پیشنهاد بشوند.

او درباره تشکیل بازار این خودروها نیز گفت: ما با همه کشورهای جهان مشکل نداریم، با چهار پنج مورد از آن ها مشکل داریم. باید با بقیه کشورهای جهان تعامل داشته باشیم. اشتباهی که در مبحث فراوری داخلی داریم اینست که فکر می کنیم باید 95 درصد یک خودرو فراوری داخل کشور باشد تا یک خودرو داخلی باشد در صورتی که چه اشکالی دارد مثل همه جهان، فراوری یک محصول با همکاری چند کشور پیش برود ؟ طراحی و پلتفرم مال ما باشد و برای فراوری محصول از کشورهای مختلف یاری بگیریم. بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان چند ملیتی هستند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من دوست دارم جوان های ایرانی خودرویی سوار گردد که دوست دارد و حس خوبی به آن دارد در حد ماشین تسلا و واقعا شدنی است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ معمای ویژه مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "مهندسی معکوس پیشرفته ترین خودروی آمریکا در ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهندسی معکوس پیشرفته ترین خودروی آمریکا در ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید