نسل تازه کامیون های سنگین تجاری ، عکس

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، پدال نوشت: دایملر تراک آمریکای شمالی که یکی از شرکت های تابعه دایملر تراک است این هفته در لاس وگاس از کامیون فرایت لاینر سوپرتراک II رونمایی کرد.

نسل تازه کامیون های سنگین تجاری ، عکس

به عنوان بخشی از برنامه سوپرتراک با بودجه مشترک با وزارت انرژی و با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل ونقل بار در جاده، مهندسان دایملر تراک با آنالیز فناوری های نسل بعدی کامیون های تجاری سنگین و اماده سازی مسیر فنی برای توسعه و ادغام بالقوه آن ها با محصولات خط فراوریی فعلی دست به کار شدند.

بهبود آئرودینامیک، لاستیک های با مقاومت چرخشی پایین، بهبود سیستم انتقال قدرت و مدیریت انرژی با فناوری های پیشرفته به عنوان حوزه هایی برای نوآوری شناسایی و انتخاب شدند. با تکیه بر موفقیت سوپرتراک I که در سال 2015 معرفی شده بود و به جای تغییرات اساسی کامیون، سرعت کارها دو برابر شد. مهندسان توانستند تا 12 درصد ضریب آئرودینامیک را نسبت به نسل قبلی بهبود دهند.

بیشتر بخوانید:

عکس | افعی ارومیه ای، ماری که باید خوش شانس باشید تا آن را ببینید!

موشکی که اف 22 آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد / عکس

موشکی که اف 22 آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد / عکس

کاپوت، سپر و شاسی بازطراحی شده همگی با ساختار کابین موجود مطابقت دارند و اکنون اجازه می دهند تا هوا بدون مزاحمت در اطراف خودرو جریان یابد. جلوپنجره و ورودی های هوا و درها تا حد امکان بدون درز طراحی شده اند. پنل های فعال جانبی و اسپویلر سقفی و کنترل ارتفاع آیرودینامیکی پیشرفته همراه با حذف آینه های بیرونی و یکپارچه سازی سیستم دوربین بدون آینه، ضریب پسا را تا حد ممکن کاهش داده اند.

سوپرتراک II دارای کارآمدترین پیشرانه ای است که فرایت لاینر تا به امروز ساخته است. تغییرات در موتور باعث کاهش 5.7 درصدی مصرف سوخت نسبت به نسل اول شده است. نسخه پروتوتایپ 13 لیتری توربو با خنک نماینده دومرحله ای در دمای بالا و پایین و گیربکس 13 سرعته اوردرایو و مدار روانکاری هوشمند موتور باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شوند. محورهای پشت تطبیقی هم به صورت اتوماتیک از حالت 6×4 به 6×2 در بزرگراه تغییر کی نمایند که به نفع راننده در مانورهای در سرعت های پایین است.

علاوه بر این با کاهش اصطکاک در جاده با کاهش 12 درصدی مقاومت چرخشی تایرهای تازه میشلن، سوخت کمتری مصرف خواهد شد. میشلن با طراحی خاص عاج ها و استفاده از ترکیبات تازه این تایرهای اختصاصی را با برچسب سوپرتراک II فراوری می نماید. سایش این تایرهای تازه 20 درصد کاهش یافته و اندازه پارگی آن ها کمتر و درمجموع بهبود قابل ملاحظه ای در مقاومت چرخشی آن ها ایجاد شده است.

فرایت لاینر سوپرتراک II دارای یک سیستم الکتریکی 48 ولتی با باتری های لیتیوم یونی است. بدین ترتیب حتی در زمان خاموش بودن موتور هم سیستم تهویه کار می نماید.

دایملر تراک آمریکای شمالی بعلاوه یاری های مالی برای توسعه مدل های پیل سوختی هیدروژنی از این خودرو را دریافت نموده و قرار است تا سال 2027 مدل های تازه آن را معرفی نماید.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "نسل تازه کامیون های سنگین تجاری ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه کامیون های سنگین تجاری ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید