چرا چربی لبنی برای بدن خوب است؟

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، دکتر رونالد کراوس، استاد دانشگاه کالیفرنیا می گوید بین گونه های مختلف چربی های اشباع شده موجود در غذاها، به نظر می رسد چربی محصولات لبنی برای بدن مفید است، از جمله انواعی که با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری سرخرگ کرونری مرتبط هستند.

چرا چربی لبنی برای بدن خوب است؟

چربی شیر بعلاوه دارای ساختاری است که به محدودسازی کلسترول در لوله گوارشی یاری می نماید و احتمالا مقدار کلسترول خون را بهبود می بخشد.

متخصصان می گویند اکنون روشن شده است که فواید بعضی انواع لبنیات ممکن است بیشتر باشد؛ به عنوان مثال، ماست و پنیر برای سلامت مفیدترند، شاید به این علت که هر دو غذاهای تخمیرشده اند که باکتری های مفید روده را تغذیه می نمایند.

در عین حال پنیرهای سفت تر سبب می شوند چربی آهسته تر جذب خون گردد و همین موضوع یاری می نماید مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

چقدر لبنیات مصرف کنیم؟

به گزارش ایندیپندنت، بهتر است در یک برنامه غذایی متعادل، روزانه سه وعده لبنیات مصرف گردد. اگر یک یا دو وعده شیر، ماست یا پنیر پرچرب مصرف گردد، اشکالی ندارد اما اگر بیشتر از آن باشد، مقدار کالری مصرفی را افزایش می دهد.

بعضی متخصصان تغذیه پیشنهاد می نمایند لبنیات ساده کامل یا پرچرب مصرف کنید، زیرا وقتی چربی طبیعی لبنیات گرفته می گردد، بعضی ویتامین ها مانند E و D از دست می رود.

البته توصیه می گردد به جای کره لبنی و خامه که کلسترول را بالا می برند از روغن های گیاهی مانند زیتون و سویا استفاده گردد.

منبع: گردشبان

به "چرا چربی لبنی برای بدن خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چربی لبنی برای بدن خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید