کاهش 30 درصدی استفاده از مواد اولیه با افزودن گرافن به بتن

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، محققان مقادیر کمی گرافن به بتن در مقیاس تجاری اضافه نموده اند و نشان داده اند که این کار اجازه می دهد تا 30 درصد مواد را از یک پروژه ساختمانی بدون تاثیر بر استحکام یا یکپارچگی آن حذف کرد.

کاهش 30 درصدی استفاده از مواد اولیه با افزودن گرافن به بتن

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ معمای ویژه، کریس کلارکسون، نماینده هیوود و میدلتون؛ چندی پیش در بازدید از مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) در خصوص دستاورد های گرافن در صنعت ساختمان صحبت کرد.

این نماینده مجلس از بتن تازه پیشرفته با گرافن شرکت GEIC که به نام Concretene شناخته می گردد، نام برد که چندی پیش در قالب های مخصوص طراحی شده و برای یاری به ایجاد اولین مجموعه نیمکت های نانویی در دنیا استفاده شد. این نیمکت های منحصر به فرد در فضا های عمومی در محوطه دانشگاه قرار دارند.

کریس کلارکسون گفت: کار های اجرا شده به وسیله GEIC، دانشگاه منچستر و شرکایی مانند Nationwide Engineering نشان می دهد که نوآوری بریتانیایی نه تنها زنده و سالم است، بلکه دنیا را راهنمایی می نماید.

وی اضافه کرد: محصولاتی مانند Concretene دارای پتانسیل بالایی برای تغییر صنعت است، هزینه ها، آلاینده ها و زمان ساخت در ساخت و ساز را کاهش می دهد. من مشتاقم مطمئن شوم که انقلاب گرافنی دانشگاه منچستر موتور محرکه صنعت ما بوده و سطح ما را در مقیاس دنیای بالا می برد.

انتظار می رود که Concretene صنعت ساختمان را متحول کند و به بریتانیا در ایجاد مصالح ساختمانی پیشرفته یاری کند.

این نتیجه در پی تحقیقات موفقیت آمیز مهندسان منچستر با شرکای صنعتی خود یعنی Nationwide Engineering است که مقادیر کمی گرافن به بتن در مقیاس تجاری اضافه نموده اند و نشان داده اند که این کار اجازه می دهد تا 30 درصد مواد را از یک پروژه ساختمانی بدون تاثیر بر استحکام یا یکپارچگی آن حذف کند. این بدان معناست که Concretene نه تنها سبزتر است بلکه استفاده از آن نیز مقرون به صرفه تر است.

جیمز بیکر، مدیرعامل Graphene@Manchester می گوید: ما از نمایش این فناوری به کریس کلارکسون بسیار شادمان بودیم، به ویژه در حالی که بریتانیا در پی برآورده سازی تعهد خود در دستیابی به اقتصاد بدون کربن در آستانه میزبانی بریتانیا در اجلاس تغییرات آب و هوایی COP 26 است. فناوری نو مبتنی بر گرافن بعلاوه می تواند با قرار دادن منطقه ما به عنوان یک مرکز تحقیق و توسعه دنیای برای مصالح پایدار برای صنعت ساختمان، به جذب سرمایه گذاری، ایجاد مشاغل نو و ارائه مشاغل با دستمزد بالا، به ارتقاء سطح مایاری کند.

مرکز نوآوری مهندسی گرافن تخصص ویژه ای در توسعه سریع و فراوری انبوه گرافن و مواد دوبعدی دارد؛ از این رو، مسئولان بریتانیایی میخواهد از این تجربه و تخصص برای به کارگیری گرافن در بهبود سطح جاده ها و ارتقاء کیفیت ساختمان ها استفاده کند. مرکز نوآوری مهندسی گرافن یک مرکز نوآور و پیشرو در بریتانیا بوده که همکاری مشترکی با صنایع دارد تا به آن ها یاری کند از گرافن و مواد دوبعدی در صنعت استفاده نمایند. این مرکز فناوری و ملزومات صنایع را برای رسیدن به اهداف آن ها در اختیارشان قرار می دهد.

الکس مک درموت مدیر مهندسی Nationwide می گوید: همکاری ما با دانشگاه توسعه Concretene را تسریع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش 30 درصدی استفاده از مواد اولیه با افزودن گرافن به بتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی استفاده از مواد اولیه با افزودن گرافن به بتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید