آخرین شرایط نهضت ملی مسکن ، آورده اولیه، متراژ واحدها و مبلغ تسهیلات

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه قیمت پروژه های نهضت ملی مسکن مرکز یکسان است، گفت: پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن 4 شهر 5 درصد است.

آخرین شرایط نهضت ملی مسکن ، آورده اولیه، متراژ واحدها و مبلغ تسهیلات

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، حسین جنتی با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای تازه استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است، اظهار کرد: آورده متقاضیان متناسب با متراژ برای هر پروژه فرق دارد و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد اندازه 550 میلیون تومان تسهیلات ساخت به وسیله دولت به پروژه ها پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی 25 درصد و بعلاوه پروژه های تازه در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، نصیرشهر با میانگین 5 درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال انجام است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر تازه ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، اضافه کرد: تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران 160 هزار و 109 نفر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: براساس تایید کمیسیون ماده 5 استان و تاییدیه نقشه های معماری به وسیله این اداره کل متراژ واحدها از 50 مربع متر تا 90 متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مراحل واریز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می گردد، پس از تایید اولیه و افتتاح حساب 40 میلیون تومان و سایر اقساط براساس فونداسیون، اتمام فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری، نازک کاری و کارهای پایانی از متقاضیان اخذ خواهد شد.

جنتی گفت: قرارداد مسکن با متقاضیان نیز پس از تعیین شدن قیمت نهایی واحدها تنظیم و با متقاضیان امضا می گردد.

واگذاری زمین در جزیره هرمز به متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از واگذاری زمین در جزیره هرمز به متقاضیان نهضت ملی مسکن اطلاع داد.

ارسلان مالکی با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: در صورت تمایل متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی و هرمز، در این جزایر به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زمین واگذار می گردد.

وی اضافه کرد: شرط فرم (ج) برای این دسته از متقاضیان حذف می گردد.

مالکی پیش تر با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم 4 میلیون مسکن را طی 4 سال بسازیم نیازمند فراهم آوردن زیرساخت ارتباط بین بخش خصوصی و دولت هستیم گفته بود: با وجود آنکه حدود 7 هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور داریم اما کمتر از یک درصد این شرکت ها به حوزه ساخت و ساز و ساختمان وارد شده اند.

وی با اشاره به اینکه به علت کم کاری های گذشته با انباشت تقاضا در بازار مسکن روبرو هستیم اضافه کرد: یکی از شاخصه های پروژه های ساخت و ساز مسکن قیمت تمام شده است؛ با توجه به این مسئله باید بتوانیم با بهره گیری از فناوری های نوین، فراوری را مقرون به صرفه سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با رد ادعای تأمین زمین فاقد ارزش برای پروژه های نهضت ملی مسکن، گفت: هر چه زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده را به این طرح اختصاص داده ایم و در بعضی از شهرها ناچار شدیم کمبود زمین را به وسیله الحاق رفع کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط نهضت ملی مسکن ، آورده اولیه، متراژ واحدها و مبلغ تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط نهضت ملی مسکن ، آورده اولیه، متراژ واحدها و مبلغ تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید