آسان ترین روش پاک کردن لکه های فرش

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، یکی از مراحل مهم خانه تکانی عید تمیز کردن لکه فرش و شستشوی فرش است.

آسان ترین روش پاک کردن لکه های فرش

فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منازل ایرانی است که تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد و طبیعتا پس از مدتی کثیف می شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به معرفی نحوه پاک کردن لکه های فرش می پردازیم.

نحوه پاک کردن لکه های فرش

یکی از مسائل رایجی که برای فرش ها ممکن است رخ دهد به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن ها است. پاک کردن هرکدام از این لکه ها نیز روشی مخصوص به خودشان را دارند، چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه که هست خراب تر شود. از قلم نیاندازید که اگر لکه روی فرش بیش از یک الی دو روز بماند، ثابت می شود. پس توصیه می شود لکه ها را هر چه زودتر با مواد پاک نماینده تمیز نمایید.

پاک کردن لکه ادویه

برای پاک کردن لکه ادویه از روی فرش، کمی آب لیمو و آب را با یکدیگر مخلوط نموده و سپس با دستمال خشک روی آن بکشید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب سر بزنید.

نحوه پاک کردن لکه چسب قطره ای از روی فرش

لکه چسب ها از جمله سخت ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها را پاک کرد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می شوند. برای پاک نمودن چسب قطره ای از روی فرش دو راه وجود دارد. اولین راه استفاده از بخار است. برای این کار می توانید از اتو بخار بهره ببرید. پارچه خشکی روی محل لکه قرار داده و به محل لکه بخار دهید تا چسب با حرارت بخار باز شده و به پارچه بچسبد و از بین رود. برای این کار بهتر است سریع اقدام نمایید تا بتوانید لکه را کاملا از بین ببرید.

برترین حلال چسب قطره ای، استون است که به یاری آن می توان انواع مختلف لکه های به جای مانده از چسب را از بین برد. سرکه یکی دیگر از حلال های موثر و کاربردی جهت پاک کردن لکه های چسب به شمار می آید. با استفاده از پارچه آغشته به سرکه به راحتی می توان چسب های خشک شده را نرم و جدا نمود.

پاک کردن لکه انار

لکه انار رنگ قرمز خود را با قدرت روی سطوح باقی می گذارد. بنابراین سرعت عمل بسیار مهم است. یک راه چاره خوب خانگی این است که با ترکیب آب و سرکه سفید می توانید محلولی درست کنید تا از شر این لکه خلاص شوید. در صورت باقی ماندن لکه، مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه نمایید تا به شما در بهتر پاک کردن لکه یاری کند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب دیوار آویز مجذوب نماینده در خانه بسازید! +ویدیو سر بزنید.

نحوه پاک کردن لکه لکه چای و قهوه از روی فرش

برای پاک کردن لکه چای یا قهوه از روی فرش ابتدا باید مقادیر اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج فرش را تمیز کرد. اگر لکه ها همچنان باقی ماندند با ترکیب آب اکسیژنه 5 درصد و مقداری آب، لکه زدایی را ادامه دهید تا لکه ها خوب پاک گردند. سپس با دستمال، محل لکه را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل روز اول تمیز و زیبا شود.

پاک کردن لکه آدامس

برای از بین بردن لکه آدامس باید از یخ بهره ببرید. به این صورت که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا زمانی که کاملاً سخت و شنماینده شود. سپس برای از بین بردن آثار آن از یک ماده شوینده بهره ببرید. البته به غیر از یخ می توانید از سفیده تخم مرغ نیز بهره ببرید. روش استفاده از سفیده تخم مرغ نیز مانند یخ است.

نحوه پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای این منظور، مقدار زیادی اسپری موی روی لکه بپاشید و بگذارید خشک شود. سپس به آرامی با محلول آب و سرکه آن را تمیز نمایید. البته توجه داشته باشید که مقدار سرکه ای که استفاده می کنید به میزان ای نباشید که تارهای فرش را خراب کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی زیبایی خانه را دوچندان می نمایند را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "آسان ترین روش پاک کردن لکه های فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسان ترین روش پاک کردن لکه های فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید