اعتراف پامپئو به حضور در تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، وزیر خارجه آمریکا که در بحبوحه قضیه اوکراین گیت، آینده سیاسی خود را در خطر می بیند در کنفرانس خبری در پایتخت ایتالیا اعتراف کرد که در تماس تلفنی جنجالی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین حضور داشته است.

اعتراف پامپئو به حضور در تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ معمای ویژه، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعتراف کرد که در تماس تلفنی 25 ژوئیه (3 مردادماه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور آمریکا مشارکت داشته است.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، پامپئو امروز (چهارشنبه) در حین یک کنفرانس خبری در رم به همراه همتای ایتالیایی خود گفت: من در آن تماس تلفنی بودم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در آن تماس تلفنی چیزی را شنیده که حس نگرانی و هشدار وی را برانگیزد، گفت: من برای یکسال و نیم است که وزیر خارجه آمریکا بوده ام. دقیقاً از سیاست آمریکا در قبال اوکراین اطلاع دارم. این (سیاست) به طور قابل توجهی منسجم بوده است.

اعتراف پامپئو در حالی انجام شده است که به نظر می رسد با جدی شدن احتمال استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با شروع رسمی روند تحقیقات کنگره در این رابطه، وزیر خارجه آمریکا هم آینده سیاسی خود را در معرض خطر دیده و به همین منظور برای کارشکنی در تحقیقات به تکاپو افتاده است و تلویحاً گفت که از مشارکت کارکنان وزارت خارجه آمریکا در روند تحقیقات جلوگیری می نماید.

پیش از این گزارش ها حاکی از آن بود که پامپئو نه تنها از مکالمه جنجالی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین آگاه بوده، بلکه خود در آن مشارکت داشته است. این در حالی است که او پیشتر اساسا اطلاع از محتوای این مکالمه را منکر شده بود.

ترامپ متهم است که در این مکالمه تلفی، زلنسکی را برای پیشبرد تحقیقات علیه فرزند جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، تحت فشار قرار داده است. هانتر بایدن عضو هیأت مدیره هلدینگ اوکراینی بریسما است که از چند سال پیش به فساد متهم شده است. گفته می گردد ترامپ اعطای یاری های اقتصادی به اوکراین را به پیشرفت این پرونده، منوط نموده است. هرچند او این موضوع را منکر می گردد، اما به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا کوشش نموده تا با سوء استفاده از اختیاراتش و با بدنام کردن فرزند بایدن، رقیب انتخاباتی اش را بی اعتبار کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراف پامپئو به حضور در تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف پامپئو به حضور در تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید