دانش آموزان قم وارد دنیای برنامه نویسی شدند

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، بزرگترین بوت کمپ برنامه نویسی دانش آموزی کشور به وسیله جونیورا در استان قم برگزار گردید.

دانش آموزان قم وارد دنیای برنامه نویسی شدند

جونیورا اولین پلتفرم آموزشی تعاملی برنامه نویسی به بچه ها و نوجوانان است که به وسیله جامعه برنامه نویسان ایران با هدف شناساندن مفاهیم علوم کامپیوتر و برنامه نویسی ویژه سنین 9 تا 17سال طراحی شده است. این مجموعه اخیرا بزرگترین بوت کمپ (دوره آموزشی فشرده) برنامه نویسی کشور با عنوان کُدکمپ را از آبان تا دی 1402 برگزار کرد.

این دوره آموزشی در میان 2650 دانش آموز از 32 مدرسه استان قم برگزار گردید که از این تعداد 1302 نفر پسر و 1348 نفر دختر هستند، 30 درصد دانش آموزان پایه هفتم، 37 درصد پایه هشتم و 33 درصد از دانش آموزان پایه نهم هستند.

این بوت کمپ (دوره آموزشی فشرده) که به وسیله جونیورا با عنوان اختصاصی کُدکمپ شناخته می گردد، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین ارائه شد که شامل 6 بخش آموزشی بود:

  • مسابقه آموزشی آنلاین و مشخص سطح اولیه
  • مطالعه و حل تمرین آنلاین
  • کلاس آنلاین و تعاملی
  • کلاس حضوری با اساتید مجرب
  • انجام پروژه نهایی برای رقابت
  • رقابت پروژه ها در مسابقه نهایی

کلاس های حضوری با ظرفیت 40 نفر دانش آموز در محیطی مجهز به سیستم کامپیوتری و آموزشی به روز و با حضور یک مربی، یک یاری مربی و دو نفر کارشناس فنی اداره شد. علاوه بر این کلاس های آنلاین به شکل نیمه خصوصی و 4 نفره در بستر وب برگزار گردید.

مربیان آموزشی این دوره زیر نظر مستقیم اساتید مجرب جونیورا آموزش دیدند، در این دوره بیش از 650 نفر متقاضی مربیگری کُدکمپ قم بودند که 82 مربی برای پشتیبانی علمی آنلاین و 8 معلم برای تدریس در کلاس های حضوری انتخاب شدند که 57 نفر آقا و 33 نفر خانم بودند.

گفتنی است که با انتها دوره آموزشی، یک مسابقه گروهی برگزار می گردد و هر گروه یک پروژه به زبان پایتون ارائه می دهد که گروه های برتر به مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دعوت می شوند. بعلاوه به افرادی که دوره را با موفقیت سپری نمایند گواهی معتبر آموزشی جونیورا با تایید جامعه برنامه نویسان ایران (Quera.ir) ارائه خواهد شد.

جونیورا یکی از زیرمجموعه های جامعه برنامه نویسان ایران (Quera.ir) است. جونیورا محصولاتی را ارائه می دهد که هر دانش آموزی در هر نقطه از کشور، برای ساختن زندگی و آینده بهتر، فرصت یادگیری علوم کامپیوتر و تفکر رایانشی و نه صرفاً کدنویسی را داشته باشد. در حال حاضر همه بچه ها و نوجوانان 9 تا 17 سال می توانند با بازی و تفریح وارد دنیای بی انتهای مسیرهای آموزش برنامه نویسی جونیورا شوند.

دوره رایگان برنامه نویسی؛ هدیه جونیورا به تمامی بچه ها و نوجوانان ایران

دوره رایگان برنامه نویسی بلوک آپ استارتر به وسیله جونیورا توسعه داده شده و در اختیار عموم دانش آموزان قرار گرفته است. دوره استارتر دارای 8 درس نامه، 25 تمرین و 2 پروژه است. این درس نامه ها هم در سه مسیر هزارتو، نقاشی و انیمیشن ارائه می گردد که آشنایی بیشتر شما با پلتفرم و شیوه آموزشی جونیورا را فراهم می نماید.

چگونه آموزش برنامه نویسی را در جونیورا آغاز کنیم؟

جونیورا هر روز توسعه پیدا نموده و مسیرهای آموزشی جدیدی را ارائه می دهد، بچه ها و نوجوانان می توانند با هدایت والدین به وب سایت جونیورا مراجعه نمایند و مسیرهای آموزشی مناسب خود را دنبال نمایند.

بعلاوه تیم کُدکمپ جونیورا برنامه ریزی برگزاری دوره های مشابه را در تمامی استان های کشور دارد، مدارس و مسئولان علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وسیله شماره تلفن 02191070629 یا به وسیله سایت جونیورا اقدام نمایند.

منبع: خبرآنلاین

به "دانش آموزان قم وارد دنیای برنامه نویسی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان قم وارد دنیای برنامه نویسی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید