زمان نمایش موشک بزرگ استارشیپ فرا رسیده است!

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، اسپیس ایکس روز آدینه بیان کرد که این شرکت اواسط نوامبر را برای دومین آزمایش پرواز موشکی Super Heavy و مرحله فوقانی Starship آن در نظر گرفته است.

زمان نمایش موشک بزرگ استارشیپ فرا رسیده است!

تینا مزدکی- این شرکت گفت که تاریخ پرتاب در انتظار تایید قانونی است، به این معنی که اداره هوانوردی فدرال هنوز فرآیند آنالیز محیطی راکت و سایت پرتاب آن را که به وسیله تالاب هایی در تگزاس جنوبی احاطه شده است، تکمیل نکرده است.

با این حال، اعلامیه اسپیس ایکس نشان می دهد که این شرکت معتقد است که به زودی این تاییدیه نظارتی را دریافت خواهد نمود. این با آنچه منابع به Ars گفته اند، همخوانی دارد؛ که تایید فدرال برای پرتاب دوم استارشیپ نزدیک به سرانجام است.

اولین دسته کامل از استارشیپ، از جمله تقویت کننده فوق سنگین آن، در 20 آوریل 2023 از تگزاس جنوبی بلند شد. این موشک علیرغم اینکه سه موتور از 33 موتور اصلی رپتور آن به طور کامل در هنگام پرتاب مشتعل نشدند، پرتاب شد. سه موتور دیگر در هنگام صعود از کار افتادند و پس از چند دقیقه، وسیله نقلیه در نهایت با انحراف از مسیر به وسیله سیستم انتها پرواز خود نابود شد. اسپیس ایکس با این حال داده های ارزشمندی را به دست آورد.

مشکلاتی نه تنها در خصوص موشک، بلکه در خصوص سایت پرتاب نیز وجود داشت. این شرکت اولین برج پرتاب خود را بدون انحراف شعله و سازه های دیگر ساخت تا به کاهش قدرت 33 موتور اصلی یاری کند. در نتیجه آسیب قابل توجهی به سکوی پرتاب وارد شد و انرژی پرتاب بتن را به تالاب های اطراف پرتاب کرد.

در چند ماه پس از آن، اسپیس ایکس با سرعت معین خود، سکوی پرتاب را به طور کامل بازسازی کرد و یک سیستم سرکوب صدا را برای کاهش انرژی پرتاب ایجاد کرد. بخشی از آنالیز به این علت است که اطمینان حاصل گردد که این اقدامات به میزان کافی قدرت انفجاری اشتعال و خروج موشک از محل پرتاب را کاهش می دهد.

اسپیس ایکس دوباره یک پرتاب صبحگاهی را برای موشک، شاید حدود ساعت 8 صبح به وقت محلی در جنوب تگزاس (14:00 UTC) هدف قرار خواهد داد. تاریخ پرتاب ممکن است برای 13 نوامبر باشد، اما هیچ چیزی معین نشده است.

یکی از تغییرات قابل توجه اضافه شدن یک حلقه استیجینگ داغ بین تقویت کننده Super Heavy و مرحله بالایی Starship است. این تکنیک موتورهای رپتور استارشیپ را قبل از جدا شدن مرحله بالایی از مرحله اول سوپر سنگین احتراق می نماید. این از نظر فنی چالش برانگیزتر از انتظار برای جداسازی مرحله است، اما در نهایت منجر به قابلیت حمل بار به مدار بالاتر برای Starship خواهد شد.

منبع: arstechnica

  • فضانورد ایرانی ناسا یک کیسه ابزار را در فضا گم کرد!

  • چرا پرتاب دیشب فالکون9 تاریخ ساز بود؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "زمان نمایش موشک بزرگ استارشیپ فرا رسیده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان نمایش موشک بزرگ استارشیپ فرا رسیده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید