صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 63 کشور

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ایران در حال حاضر به 63 کشور تجهیزات پزشکی صادرات می نماید.

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 63 کشور

روح اله مزینانی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در حاشیه اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کرمانشاه در گفت و گو با وبلاگ معمای ویژه گفت: ایران در حال حاضر به 63 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی تجهیزات پزشکی صادرات می نماید. در حال حاضر هزار و 800 پروانه فراوری در ایران صادر شده است که از این تعداد هزار و 600 فقره دارای مجوز صادرات هستند.

وی با بیان اینکه کیفیت هر کالا و تجهیزات پزشکی چنانچه احراز گردد می تواند مجوز صادرات دریافت کند، اضافه نمود: در طول یکسال گذشته افزون بر 20 میلیون یورو انواع تجهیزات پزشکی صادر شده که این مقدار روز به روز در حال افزایش است.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی کشور بعلاوه با اشاره به این امر که محدودیتی در صادرات این اقلام وجود ندارد اضافه نمود: در تمامی اقلام پزشکی ظرفیت صادرات کشور بالاست، ولی تاز زمانی که احتیاج کشور مرتفع نگردد صادرات با احتیاط انجام می گردد.

وی کالا های فراوریی این حوزه را که ارزش صادرات داشته باشد سالانه 1.5 میلیارد دلار گفت و گفت: به علت احتیاج کشور به این اقلام و از سویی دیگر بعضی موانع تجاری حجم صادرات کمتر از مقدار فراوری آن است.

مزینانی با بیان اینکه هم اکنون حدود 45 درصد از احتیاج کشور در زمینه تجهیزات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته در داخل کشور فراوری می گردد، اضافه نمود: این مقدار با کوشش فراورینمایندگان این حوزه روز به روز در حال افزایش و در نتیجه کاهش واردات است.

وی با اشاره به صدور حدود 360 هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو یادآور شد: یک هزار و 700 فراوری نماینده تجهیزات پزشکی این اقلام را فراوری و حدود 2 هزار تامین نماینده و سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می نمایند.

وبلاگ معمای ویژه کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 63 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 63 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید