غذا های فوق تولید شده مثل سیگار عمل می نمایند

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، دو مطالعه و تحقیق تازه نشان می دهد که غذا های فوق تولید شده، ریسک حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد.

غذا های فوق تولید شده مثل سیگار عمل می نمایند

به گزارش عصرایران به نقل از گاردین، غذا های فوق فراوری شده به شکل قابل توجهی خطر فشار خون را بالا می برند و ریسک حملات قلبی و سکته را افزایش می دهند.

به گفته کارشناسان در کنفرانس دنیای قلب و عروق در هلند، این نتایج باید زنگ خطری برای دولت های دنیا باشد و به اقدام مناسب در زمینه تغذیه صنعتی منجر گردد.

غذا های فوق فراوری شد مانند مانند غلات سریال های صبحانه، پروتئین بار، نوشابه های گازدار، غذا های آماده و نیمه آماده، فست فود بیش از نیمی از رژیم غذایی بریتانیا و آمریکا را تشکیل می دهد.

دو مطالعه گسترده در کنفرانس دنیای قلب و عروق نشان که غذا های فوق فراوری شده تاثیر مخربی بر قلب و عروق دارند.

اولین مطالعه به مدت 15 سال روی 10 هزار زن صورت گرفت. در این مطالعه تعیین شد کسانی که بیشترین مقدار غذا های فوق فراوری شده را سبک غذایی خود داشتند، 39 درصد بیش از افرادی که کمتر از این مواد استفاده می کردند در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار گرفتند.

فشار خون بالا خطزابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و بیماری های عروقی را افزایش می دهد.

غذا های فوق فراوری شده فرایند های متعددی را در فراوری طی نموده اند و سرشار از نمک و شکر هستند و مواد افزودنی و نگهدارنده دارند. فیبر کمی دارند فاقد مواد مغذی موجود در غذا های تازه یا کم فراوری شده مانند میوه، سبزیجات، ماست ساده و نان خانگی هستند.

منبع: فرارو

به "غذا های فوق تولید شده مثل سیگار عمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا های فوق تولید شده مثل سیگار عمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید