مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، گوشت قرمز، مرغ و ماهی پخته یا خام یا حتی انواع سوسیس و کالباس را چقدر می توان سالم در یخچال نگه داشت و مصرف کرد؟ پاسخ سؤال خود را با خواندن این مطلب کاربردی می توانید پیدا کنید.

مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال

خوردن غذایی که مدت زیادی در یخچال مانده است منجر به بیماری و عوارض زیادی بر روی سلامت افراد می شود. با پیروی از راهنمایی هایی که در این مطلب برای شما عنوان می کنیم می توانید از ابتلا به بیماری های بسیار پیشگیری کنید.

این راهنمایی ها را وزارت کشاورزی ایالات متحده ارائه کرده است؛ به توصیه این سازمان غذاها باید در یخچال و در دمای 4 درجه سانتی گراد نگهداری شوند. باقیمانده گوشت قرمز، ماهی و مرغ پخته شده سه تا چهار روز در یخچال سالم می مانند و قابل خوردن هستند.

گوشت خام بسته بندی شده

گوشت خام و بسته بندی شده مانند تکه های گوشت قرمز یا سینه مرغ را حداکثر تا یک روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

گوشت چرخ کرده خام

گوشت چرخ کرده خام مانند همبرگر یا مرغ چرخ کرده را یک تا دو روز می توان در یخچال نگه داشت.

هات داگ

هات داگ بازنشده تا دو هفته در یخچال سالم باقی می ماند. اگر هات داگ باز شوند، محتوای آنها تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری است.

کالباس

کالباس های بسته بندی نشده یا باز را سه تا پنج روز می توان در یخچال نگه داشت. کالباس بسته بندی شده تا دو هفته در یخچال دوام می آورد.

سوسیس و ژامبون

ژامبون خام هر حیوانی تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری است. ژامبون خام را تنها یکی دو روز بعد از باز شدن می توان استفاده کرد؛ مگر این که دودی شده باشد. ژامبون دودی هم یک هفته در یخچال سالم باقی می ماند.

استیک، رُست و گوشت با استخوان

استیک، رُست و گوشت خام با استخوان سه تا پنج روز در یخچال دوام می آورد.

منبع: فوت و فن / healthfully.com

به "مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید