مدل اولد استیم دک با مجموعه ای از پیشرفت های سخت افزاری به زودی عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، کمپانی ولو (Valve) به تازگی از نسخه اولد کنسول دستی خود یعنی استیم دک (Steam Deck OLED) رونمایی نموده است.

مدل اولد استیم دک با مجموعه ای از پیشرفت های سخت افزاری به زودی عرضه می گردد

استیم دک اولد میزان و مشخصات فنی اصلی استیم دک را حفظ می نماید، بنابراین همه بازی های تایید شده فعلی روی مدل های اولد به صورت یکسان اجرا می شوند، اما کنسول نو دارای یک نمایشگر بهبود یافته است که بزرگتر است و از فناوری HDR استفاده می نماید. مدل های نو اولد در 16 نوامبر (25 آبان) با قیمت 549 دلار برای مدل 512 گیگابایتی و 649 دلار برای مدل 1 ترابایتی به فروش می رسند. بعلاوه در حال حاضر قیمت 399 دلاری نسبتا کمتری برای مدل معمولی و فعلی 256 گیگابایتی وجود دارد که به عنوان جایگزینی مناسب برای قیمت قدیمی به جای مانده است.

نسخه نو بعلاوه دارای عمر باتری بیشتر، وزن سبک تر، خنک کننده بهتر، فضای ذخیره سازی بیشتر و ماژول Wi-Fi سریع تر است. از طرفی میزان صفحه نمایش اکنون 7.4 اینچ (بیشتر از 7 اینچ قبلی) با نرخ تازه سازی 90 هرتز (بیشتر از 60 هرتز قبلی) و حداکثر روشنایی 1000 نیت (بیشتر از 400 نیت قبلی) است. برای هواداران میزان گیری های دقیق نیز وزن اولد اکنون در مدل های مختلف خود به طور میانگین 640 گرم است که پنج درصد کمتر از 669 گرم مدل LCD آن است. ابعاد آن 298 میلی متر در 117 میلی متر در 50 میلی متر است که افزایشی یک میلی متری در ارتفاع به خود دیده است.

در رابطه با صرفه جویی در باتری، ولو تخمین می زند که Steam Deck OLED قبل از احتیاج به شارژ نو در مقایسه با مدل فعلی حدود 30 تا 50 درصد بیشتر دوام می آورد که این ناشی از یک باتری بزرگتر 50 وات بر ساعت نسبت به مدل قبلی 40 وات بر ساعت، یک APU نوتر با انرژی کارآمدتر و صرفه جویی نمایشگر اولد است. در این میان علی رغم باتری بزرگ تر، همان طور که گفته شد نسخه اولد به طور کلی سبک تر است و علت آن استفاده از صفحه نمایش اولد است که نازک تر و سبک تر است. مسئله حرارت نیز بهبود یافته به طوری که دستگاه خنک تر می ماند و ماژول Wi-Fi 6E ارتباط را سریع تر از همواره می نماید.

اگر در پی مدل 1 ترابایتی هستید، کیف نوی خواهید داشت که هم نوعی کاور داخلی و هم کاور یرونی دارد که اولی بسیار باریک تر است و دستگاه را قابل حمل تر می نماید. طبق گفته سازندگان به نظر می رسد که بسیاری از این ویژگی ها قرار بوده در نسخه اصلی استیم دک لحاظ گردد. بعضی از تغییرات مبتنی بر تجربه کاربری نیز وجود دارد. در نهایت لازم به ذکر است که نسخه های فعلی 64 و 512 گیگابایتی استیم دک قیمت خود را به 349 و 449 دلار کاهش داده اند که با توقف فراوری به تعداد محدود در دسترس هستند.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل اولد استیم دک با مجموعه ای از پیشرفت های سخت افزاری به زودی عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل اولد استیم دک با مجموعه ای از پیشرفت های سخت افزاری به زودی عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید