10 اشتباه در خرید مانیتور نو که باید از آنها خودداری کنید

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، اگر می خواهید پس از خرید مانیتور احساس پشیمانی نکنید، این مقاله را از دست ندهید؛ به این علت که 10 اشتباه رایج خریداران را برای خرید یک مانیتور نو شرح می دهیم.

10 اشتباه در خرید مانیتور نو که باید از آنها خودداری کنید

با گزینه های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، پیدا کردن مانیتوری که متناسب با نیازهای شما باشد و خواسته های شما را برآورده کند، سخت تر از همواره شده است. زمانی که متوجه شده اید دقیقا به چه چیزی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم اشتباه های رایجی که بسیاری از مشتریان مرتکب می شوند را شما مجدد انجام ندهید. در ادامه این مطلب، 10 اشتباه رایج را معرفی می کنیم.

1. توجه نکردن به نیازهای خودتان

یکی از بزرگترین اشتباه های خریداران در این موضوع نهفته که نیازهای خاص خود را قبل از خرید مانیتور نو در نظر نمی گیرند. آیا شما یک گیمر هستید که برای یک گیم پلی روان به نرخ تازه سازی بالا نیاز دارید؟ یا یک طراح گرافیک که به فراوری رنگ دقیق نیاز دارید؟ یا شاید هم برنامه نویسی هستید که به مانیتور اولترا واید نیاز دارید؟ البته بیشتر محتمل است شما فردی باشید که همه کارهای نام برده را انجام می دهید و در پی یک مانیتور چند منظوره هستید. صرف مدت زمانی برای فکر کردن به این موضوع که در درجه اول از مانیتور برای چه چیزی استفاده می کنید، شما را به سمت ویژگی ها و مشخصات مناسبی که مانیتور شما باید داشته باشد هدایت خواهد نمود.

2. خرید مانیتور نو با مقدار اشتباه برای اتاق

مقدار و سایز در بحث خرید مانیتورها مهم است، اما الزاما یک مانیتور بزرگتر همواره به معنای کیفیت بهتر نیست. قبل از مشخص مقدار صفحه نمایش، ابعاد اتاق یا فضای کاری خود را در نظر بگیرید. مقدار های مختلف صفحه نمایش به فاصله بین شما و مانیتور وابستگی دارد.

هر چه مانیتور بزرگتر باشد، باید دورتر بنشینید تا کل صفحه را به راحتی ببینید. در مقابل، هرچه مقدار صفحه نمایش کوچکتر باشد، باید نزدیک تر باشید تا چشمان خود را خسته نکنید. تهیه یک مانیتور با مقدار مناسب برای اتاقتان آسان تر از یافتن اتاقی است که متناسب با مانیتور شما باشد! پس پیشنهاد می کنیم ابتدا این فاصله مورد نظر را مقدار گیری نموده و اطمینان حاصل کنید که مانیتور به راحتی در محیط شما قرار می گیرد.

3. فراموش کردن درباره درگاه های ارتباطی

هنگام خرید مانیتور نو در اغلب اوقات پورت ها نادیده گرفته می شوند اما برای اتصال ضروری هستند. در نظر بگیرید که چه دستگاه هایی را قصد دارید به مانیتور خود وصل کنید و در مرحله بعد مطمئن شوید که دستگاه مورد پسند شما پورت های لازم را دارد. داشتن پورت های اشتباه روی مانیتور می تواند باعث مسائل عملکردی یا حتی بدتر گردد؛ امکان دارد سیستم شما اصلا اجرا نگردد.

به عنوان مثال، استفاده از HDMI روی DisplayPort برای بازی در سیستم انویدیا به علت نداشتن DisplayPort، می تواند عملکرد بازی را در مانیتورهای گیمینگ به علت عدم پشتیبانی از G-Sync کاهش دهد. بعلاوه امکان دارد بخواهید با انتخاب مانیتوری با پورت های همه کاره خودتان را از شر خرید مانیتور نو در آینده نزدیک خلاص کنید؛ چرا که ارتقای سیستم کامپیوتر می تواند نیازهای شما را برای یک مانیتور نو تشدید کند.

4. انتخاب وضوح تصویر اشتباه

در حالی که یک صفحه نمایش بزرگتر می تواند تجربه همه جانبه تری را ارائه دهد، وضوح صفحه نمایش یا همان رزولوشن (Resolution) مشخص کننده کیفیت تصویر صفحه نمایش محسوب می گردد. تصور نکنید که یک صفحه نمایش بزرگتر به طور اتوماتیک به معنای وضوح بالاتر است. بنابراین، رزولوشنی را در نظر بگیرید که به برترین وجه برای استفاده شما مناسب است و کیفیت تصویر واضح را تضمین می نماید.

البته لازم نیست همواره رزولوشن بالایی برای نمایشگرهای بزرگتر داشته باشید. به عنوان مثال، برنامه نویس ها به احتمال زیاد تا زمانی که بتوانند فایل های مختلف را برنامه ریزی نموده و بخوانند، با استفاده از یک مانیتور فوق عریض 1080 پیکسل مسئله ای نخواهند داشت.

5. تمرکز صرفا روی قیمت برای خرید مانیتور نو

در حالی که محدودیت های بودجه قابل درک است، تمرکز تنها بر قیمت می تواند منجر به نادیده گرفتن ویژگی های حیاتی و قربانی کردن کیفیت گردد. به خاطر داشته باشید که یک مانیتور مقرون به صرفه تر ممکن است در بلند مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد اگر فاقد ویژگی های مورد نیاز شما باشد یا در سناریوی بدتر، کیفیت ساخت ضعیفی داشته باشد.

گاهی اوقات، یک مانیتور مقرون به صرفه تر امکان دارد برای شما مناسب تر باشد. از طرفی، شما به تمام ویژگی های اضافی که مانیتورهای گران قیمت دارند نیاز پیدا نمی کنید. در واقع، بعضی از ویژگی ها ممکن است چیزی باشد که می خواهید از آن اجتناب کنید. به عنوان مثال، یک مقرون به صرفه تر بهتر از یک OLED گران تر در یک مکان با نور طبیعی زیادی است. به همین دلایل، پیشنهاد می کنیم تعادلی را بین قیمت و کیفیت مد نظر خود ایجاد کنید تا از یافتن برترین مانیتور برای کارها و اهداف خود مطمئن شوید.

6. متوجه نشدن درباره مشخصات فنی مانیتور

درک مشخصات فنی رایج در مانیتور مانند نرخ تازه سازی تصویر، زمان پاسخ و مقدار روشنایی برای تصمیم گیری آگاهانه بسیار مهم است. این عوامل می توانند به طور قابل توجهی بر تجربه مشاهده شما تاثیر بگذارند؛ به ویژه اگر شما یک گیمر یا کاربر حرفه ای هستید که نیاز به دقت دقیق رنگ دارید. بنابراین، در فرصت درست و زمان مناسب، برای درک و شناخت بهتر پارامترهای موثر در انتخاب یک مانیتور خوب وقت بگذارید.

7. گرفتار شدن در ترفندهای بازاریابی

تحت تاثیر ترفندهای بازاریابی پر زرق و برقی قرار نگیرید که اصلا و ابدا در راستای دسترسی به اهدافتان نیست! اسپیکرهای یکپارچه، نورپردازی RGB یا برچسب های فانتزی ممکن است فریبنده به نظر برسد، اما اغلب به قیمت ویژگی ها یا عملکرد ضروری تمام می شوند. برای اطمینان از دریافت مانیتوری که نیازهای شما را برآورده می نماید، روی کارکرد بیشتر از زیبایی شناسی تمرکز کنید.

بد نیست که نورپردازی فانتزی روی مانیتور خود داشته باشید، به خصوص اگر واقعا آن را دوست دارید. تا زمانی که ابتدا بودجه خود را مشخص نموده اید و نیازهای خود را اولویت بندی نموده اید، دریافت قابلیت های جانبی و اضافی نباید بعد از آن مسئله ای ایجاد کند.

8. نادیده گرفتن ویژگی های ارگونومیک

ویژگی های ارگونومیک نقش مهمی را در اطمینان از راحتی در طول استفاده طولانی مدت ایفا می نماید. در پی نمایشگرهایی با پایه های قابل تنظیم، شیب، چرخش و ارتفاع باشید تا تجربه تماشای خود را سفارشی کنید.

علاوه بر این موضوع، حتی اگر در حال حاضر با پایه مانیتور استوک مسئله ای ندارید، در نظر بگیرید که آیا از نصب VESA پشتیبانی می نماید یا خیر. بعلاوه این موضوع را آنالیز کنید که از چه استاندارد VESA استفاده می نماید. داشتن گزینه VESA mount مانیتور، تنظیمات انعطاف پذیرتری را تضمین می نماید که ممکن است در آینده، به یک ویژگی محبوب تبدیل گردد.

9. آنالیز نکردن نظرات و بازخورد کاربران

قبل از خرید، حتما نظرات و بازخورد کاربران را بخوانید تا حسی از تجربیات دنیای واقعی داشته باشید. برای سنجش نقاط قوت و ضعف مانیتور به نقدهای مثبت و منفی توجه کنید. این مسئله به شما یاری می نماید تصمیم آگاهانه تری گرفته و از مسائل احتمالی جلوگیری کنید.

10. عدم آنالیز گارانتی و پشتیبانی برای خرید مانیتور نو

در نهایت، اهمیت گارانتی و پشتیبانی را هنگام خرید مانیتور نو نادیده نگیرید. حتی معتبرترین برندها نیز ممکن است با مسائلی روبرو شوند. بنابراین داشتن پوشش گارانتی قابل اعتماد و دسترسی به پشتیبانی به موقع می تواند شما را از دردسرهای احتمالی نجات دهد. به همین علت پیشنهاد می کنیم مانیتورهایی با گزینه های گارانتی قوی و خدمات مشتریان معتبر را در اولویت قرار دهید.

علاوه بر این مورد، خرید یک مانیتور از یک فروشگاه فیزیکی در نزدیکی شما ممکن است در واقع بهتر از خرید آنلاین یک مانیتور با تخفیف کمی باشد؛ هر چند این موضوع همواره درست نیست و فروشگاه های اینترنتی نیز در بعضی از سناریوها، با ارائه تخفیف های متنوع می توانند در فرایند فروش، عملکرد بهتری داشته باشند. با تمام این تفاسیر، بازدید از یک فروشگاه فیزیکی برای بازگرداندن یا سرویس مانیتور، دردسر کمتری نسبت به ارسال مانیتور شما به یک فروشگاه آنلاین دارد، که ممکن است پردازش آن به طور قابل توجهی بیشتر طول بکشد.

با اجتناب از این اشتباهات رایج و صرف زمان برای تحقیق و ارزیابی گزینه های خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که در نهایت مانیتوری خواهید داشت که نیازهای شما را برآورده می نماید و تجربه تماشای لذت بخشی را برای سال های آینده ارائه می دهد.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 اشتباه در خرید مانیتور نو که باید از آنها خودداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اشتباه در خرید مانیتور نو که باید از آنها خودداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید