نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران برگزار شده است

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، ایلنا/ براساس خبر و گزارش های بدست آمده، نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران برگزار شده است.

نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران برگزار شده است

یکی از رویدادهای این روزهای بهاری موزه ملی ایران نمایشگاهی تحت عنوان نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران است که به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1402 خورشیدی برپا شد. از آنجا که در باور طالع بینی نماد این سال خرگوش شناخته می گردد، منتخبی از آثار این موزه که به خرگوش اشاره دارند، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. این نمایشگاه مشتمل بر اشیای شاخصی از سفال، فلز و کاغذ، نگارگری و...مربوط به دوره های اسلامی است که هر کدام این جانور را در موقعیتی متنوع و با مفاهیم خود نمایش می دهد.

بازدیدنماینده در هفت اثر اسلامی پیش روی خود می تواند به توانایی، اندیشه وخلاقیت بیانی و سبک هنرمندان دوره های گوناگون اسلامی ایران در خلق آثار متفاوت با مضمونی مشترک تامل داشته باشد.

خرگوش پستانداری چابک و زیرک است که در بسیاری از آثار و متون ادبی ایران جایگاه ویژه ای دارد. این پستاندار در زیر گونه شرقی و غربی در ایران زیست می نماید و از نظر ظاهری دارای اندامی کشیده، گوشهایی بلند، دمی بلندتر از نژادهای اهلی و پاهای بسیار قوی است که براحتی از دست شکارچیان می گریزد. خرگوش ها بیشتر شب زی هستند و فعالیت آنها تا سپیده دم ادامه دارد. اما شکارهای مورد توجه ای برای سگ، شغال و بویژه یوز هستند.

این رویداد فرصتی مناسب را برای کارگاه های هنری کودک و نوجوان فراهم آورده تا این عزیزان پس از بازدید این نمایشگاه در صورت تمایل نقاشی با موضوع خرگوش برگرفته از این آثار را برای موزه ملی ایران به یادگار گذارند و به همین منظور نمونه هایی از این نقش مایه ها نیز پیشتر طراحی و در اختیار بچه ها قرار می گیرد تا بتوانند به تکمیل طرح و رنگ آمیزی آن هم اقدام نمایند و ساعتی بیشتر به همنشینی با فرهنگ و هنر ایرانی مشغول باشند.

نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران واقع در طبقه دوم موزه باستان شناسی و هنر دوران اسلامی تا انتها ایام نوروز همه روزه از ساعت 10 تا 21 پذیرای عزیزان و دوستداران فرهنگ و هنر است.

علاقمندان توجه داشته باشند بازدید از نمایشگاه های نوروزی موزه ملی ایران رایگان و تنها احتیاج به تهیه بلیت ورودی موزه ملی ایران دارد. آخرین ساعت تهیه بلیت 45 دقیقه پیش از انتها کار موزه ملی ایران در این ایام یعنی 20:15 خواهد بود.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران برگزار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه نقش مایه خرگوش در هفت اثر موزه ملی ایران برگزار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید