وام تازه مسکن به کار چه کسانی می آید؟

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، آنالیز سطوح فعلی قیمت های پیشنهادی مسکن در منطقه ها میانه شهر تهران نشان می دهد خرید یک واحد نقلی در این منطقه ها به بودجه ای بین 3 تا 4 میلیارد تومان احتیاج دارد و در این بین یک زوج با فرض اینکه عایدی قابل توجهی داشته باشند و از عهده اقساط وام مسکن زوجین بربیایند باز هم باید دست کم بیش از دو برابر مبلغ وام را به آن بیفزایند تا امکان ورود به بازار مسکن و شروع فاز جست وجو را پیدا نمایند.

وام تازه مسکن به کار چه کسانی می آید؟

به گزارش دنیای اقتصاد، سقف وام مسکن در تهران برای زوجین با احتساب جعاله به 960 میلیون تومان رسیده است اما همچنان تکافوی لازم برای خرید مسکن به وسیله خانه اولی ها را ندارد. هنوز فرآیند پرداخت این وام به متقاضیان شروع نشده و مراحل مقدماتی آن در شبکه بانکی در جریان است اما تحقیق از فعالان بازار مسکن نشان می دهد این وام دست کم تا به امروز موجب افزایش تقاضای خرید مسکن از ناحیه زوج های خانه اولی نشده و آنها افزایش موثر حضور یا تماس این گروه از متقاضیان مسکن را حس نکرده اند.

در عوض این طور به نظر می رسد که وام های تازه ممکن است تا حدودی تحریک نماینده تقاضای تبدیل به احسن املاک مصرفی در بازار مسکن باشد و به این ترتیب احتمالا از ماه آینده بر تعداد کسانی که فکر تبدیل خانه خود به واحدی بزرگ تر یا در موقعیت بهتر را در سر می پرورانند و با این انگیزه برای پرس وجو و بازدید از فایل ها به بازار مراجعه می نمایند، افزوده گردد. آنچه شاخص است اینکه وام های تازه مسکن با وجود بهبود نسبی سقف همچنان به کار خانه اولی ها نمی آید و دست این گروه که باید هدف اصلی سیاستگذار برای وام دهی تلقی شوند، از تسهیلات 960 میلیون تومانی خالی خواهد ماند چراکه استطاعت پرداخت اقساط آن را ندارند.

در جدول زیر قیمت های پیشنهادی فروش آپارتمان مسکونی در منطقه چهار تهران که یکی از منطقه ها میانه و پرمعامله شهر محسوب می گردد و مقصد خرید خانه اولی های بسیاری در سال های گذشته بوده است، گردآوری شده است.

منبع: فرارو

به "وام تازه مسکن به کار چه کسانی می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام تازه مسکن به کار چه کسانی می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید