15 استراتژی قوی برای فراوری محتوای پزشکی در اینستاگرام

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، در عصر رایانه و اطلاعات؛ صنعت پزشکی و درمان نیز مانند سایر حوزه ها برای توسعه خدمات در بین آحاد مردم نیازمند شناسایی و معرفی خود به افراد مختلف است. در واقع از این طریق قادر خواهد بود تا ارتباط بهتری با بیماران خود برقرار نموده و کسب و کار خود را توسعه بخشد. در بستر اطلاعات و کسب و کارهای اینترنتی که دیجیتال مارکتینگ نامیده می گردد؛ راهکارهای متعددی برای دستیابی به فراوری محتوا پزشکی اینستاگرام در نظر گرفته شده است. یک استراتژی فراوری محتوا در حوزه های مختلف؛ فراوری محتوا اینستاگرام است که نقش بسیار مهمی در توسعه بازاریابی اینترنتی دارد.

15 استراتژی قوی برای فراوری محتوای پزشکی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پلتفرم های رایج در دنیا است که در ایران نیز بین مردم از اقبال خوبی برخوردار شده است. لذا فراوری محتوا در صنعت پزشکی در این بستر خاص؛ می تواند در جهت شناسایی و جذب مشتریان بیشتر برای پزشکان و فعالان صنعت بهداشت و درمان نقش گسترده ای ایفا کند. در نوشتار پیش رو کوشش می کنیم ضمن آنالیز مزایا و نقش برجسته اینستاگرام در استراتژی فراوری محتوا ؛ نحوه استفاده و نکات برجسته آن در حوزه پزشکی و درمان را آنالیز نماییم.

اهمیت و مزایای فراوری محتوای پزشکی در اینستاگرام

ارتباطات آنلاین یکی از وجوه جدایی ناپذیر زندگی در عصر حاضر به شمار می آید. در واقع ارتباطات بین انسان های امروزی در هزاره سوم؛ از دو وجه حقیقی و مجازی خارج نیست. به علت امکانات ویژه ای که اینستاگرام در بستر توسعه دیجیتال مارکتینگ؛ در دنیای امروز ارائه می کند کاربری آن در این خصوص در سراسر دنیا با رشد چشمگیری به ویژه در سال های اخیر روبرو بوده است. در حال حاضر افراد در تمامی سنین در صورت داشتن گوشی هوشمند؛ به یک اکانت اینستاگرام شخصی دسترسی دارند که با آن قادر هستند انواع پیج های تبلیغاتی، خدمات، فروش محصولات، امور فرهنگی و طیف گسترده ای از فراوری محتواهای افراد مختلف را ببینند. امروزه این ابزار نوین دسترسی به اطلاعات در بین جوانان؛ محبوبیت فوق العاده ای دارد.

لذا بخش بهداشت و درمان نیز از این قافله عقب نمانده است و با توجه به ویژگی های خاص اینستاگرام و جایگاه آن در قلب دیجیتال مارکتینگ اقدام به استفاده از این ابزار خاص نموده است. امکان ساخت محتوای پزشکی، قابلیت مصاحبه دیداری با کاربران، امکان اشتراک گذاری نکات پزشکی به وسیله استوری و امکان گفتگوی خصوصی با کاربران یا بیماران از مزایای این پلتفرم محبوب است.

انواع محتوای پزشکی در اینستاگرام

از روش های مختلفی در اینستاگرام می توان ارتباط بین کلینیک و بیماران را در حوزه های مختلف پزشکی اعم از درمانی، زیبایی و سلامت برقرار نموده و سپس این ارتباط را تقویت کرد. بر این اساس استراتژی فراوری محتوا در اینستاگرام بسیار متعدد و متنوع است. در واقع به اشتراک گذاری پست های با مضامین آموزشی، اطلاعات در مورد روش های پزشکی، آشنایی بیشتر با پزشکان و مصاحبه های محبت آمیز و صمیمانه با آنان، معرفی تجهیزات تازه پزشکی وارد شده در کلینیک، روزمرگی های پزشکان و کادر درمان می تواند روند ارتباط و آشنایی بیمار با پزشک را تسهیل نماید. این اقدام ضمن اعتماد سازی بیشتر در بیمار؛ فرایند گزینش پزشک و کلینیک مناسب تر را برای انتخاب امور درمانی او هموارتر می کند.

نکات مهم در فراوری محتواهای پزشکی در اینستاگرام

استراتژی فراوری محتوا در حوزه مسائل درمان و پزشکی؛ قطعا با ملاحظات ویژه ای همراه است. این امر در حیطه تخصص کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است که به این مهم اشراف داشته و توانایی خلق استراتژی های راهبردی و کسب نتایج مطلوب در حوزه های مختلف از تخصص آنان محسوب می گردد. در این قسمت به معرفی 15 استراتژی قوی برای ایجاد محتوای پزشکی در اینستاگرام می پردازیم:

1-ایجاد یک اکانت بیزنس پزشکی؛ یک استراتژی فراوری محتوا

در واقع اولین قدم برای وارد شدن به فضای اینستاگرام؛ ساخت یک اکانت است. لذا در این خصوص به جای ساخت از اکانت شخصی؛ اقدام به ساخت یک اکانت بیزنس که قابلیت آن در اینستاگرام وجود دارد راه چاره مناسب تری است. در نظر داشته باشید که امکانات حساب های تجاری قطعا از حساب های شخصی افزون تر است.

2-استفاده صحیح از بیو پیج

به عنوان یک استراتژی فراوری محتوا، از بیو برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مطب و کلینیک به بیماران استفاده می گردد. در بیو می توان ساعات کار مطب، اطلاعات تماس و شماره های همراه، آدرس کلینیک و سایر شعبات وابسته را به اشتراک گذاشت. یک بیوی اکانت تجاری پیروز ضروری است اطلاعات بیشتری در مورد لوکیشن، آدرس تارنما، هشتگ های مارک دار و شعارهای تبلیغاتی ارائه دهد.

3-مدیریت پیج با ادمین

پیج های پزشکی به علت حجم بالای بازدید و انواع مختلف کامنت های کاربران؛ قطعا نیازمند مدیریت به وسیله یک ادمین هستند. زیرا پزشکان به علت مشغله زیاد ضروری است؛ مدیریت پیج را به یک فرد آشنا با پلتفرم ها و الگوریتم های اینستاگرام بسپارند که به آپدیت ها نیز مطلع و هوشیار باشد.

4-فراوری پست های مرتبط با نوع تخصص پزشکی؛ مهمترین استراتژی فراوری محتوا

دیگر استراتژی فراوری محتوا این است که محتوا بایستی منحصرا در مورد تخصص کلینیک یا مطب پزشک باشد. بنابراین فراوری محتوا برای اطلاعات پزشکی در مورد سایر تخصص های پزشکی اغلب کاری بی فایده است. این محتوا می تواند در مورد اقدامات پزشکی صورت گرفته در کلینیک باشد؛ مثل فراوری محتوای قبل و بعد از عمل جراحی یا در مورد اطلاع رسانی به بیماران درباره معرفی و آشنایی با موضوعات درمانی و دارویی باشد.

5-ارائه کپشن های متناسب با پست و استوری

نحوه انتخاب کپشن ها یا زیرنویس های پست های اینستاگرامی در معرفی بهتر پست در راستای نیل به اهداف دیجیتال مارکتینگ اهمیت فوق العاده ایی دارند. نکته قابل توجه این است که از اطلاعات خصوصی بیمار، نام و تصویر آنان بدون رضایت خودشان در پست ها و کپشن های اینستاگرام نباید استفاده گردد.

6-ایده های مجذوب کننده برای جذب مشتری

داشتن ایده های جالب در فکر برای فراوری و اشتراک گذاری پست های مجذوب کننده بسیار می تواند در جلب بیماران به سمت کلینیک تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال ارائه پست ها و کپشن های متنوع در مورد خدمات کلینیک، آشنایی با پزشک و نحوه کار پزشک، پست های آموزشی یا اطلاعاتی و پست های دارویی می تواند در تصمیم بیمار برای انتخاب کلینیک بسیار حائز اهمیت باشد.

7-استراتژی فراوری محتوا با ایجاد استایل یا قالب مخصوص پست

استفاده از یک روند یا چهارچوب تعیین که نمایان گر پیج اینستاگرام و برندینگ سازی است اهمیت زیادی دارد. به این علت که می تواند برای شناسایی بیشتر در بین پیج های دیگر عملکرد مثبتی ایفا کند. ضمناً می تواند به شکیل تر شدن جلوه ظاهری پیج یاری شایانی نماید.

8- استفاده از هشتگ های پر بازدید

یک امر مهم در بکارگیری صحیح استراتژی فراوری محتوا استفاده از هشتگ است. هشتگ ها در واقع ابزاری کاربردی برای جستجوی محتوا به وسیله کاربران هستند. استفاده از هشتگ در مقابل کلمات قادر است آن ها را به لینک های قابل جستجو تبدیل نماید. استراتژی استفاده از هشتگ یک راه مهم برای جذب کاربران اینستاگرامی است که پیج مورد نظر را به صورت فالو ندارند. این کاربران با هشتگ کلمات مدنظر خود می توانند پیج های ارائه کننده پست های مرتبط با هشتگ را به سهولت پیدا نموده و سپس دنبال کنند. به این صورت در نهایت احتمال تبدیل آنان به مشتری های بالفعل افزایش می یابد. می توان برای استفاده از هشتگ های بهتر به هشتگ های ترند شده در این خصوص نگاهی انداخت؛ این دسته از هشتگ ها به وسیله طیف وسیعی از کاربران دنبال می شوند.

9-اشتراک گذاری مرتب و منظم پست؛ مهمترین استراتژی فراوری محتوا

برای این که یک پیج بتواند در فضای دیجیتال مارکتینگ جای مناسبی برای خود بیاید؛ ضروری است که به طور منظم و مرتب به اشتراک گذاری مطالب خود در فضای اینستاگرام اقدام نماید. این اقدام در واقع راهبردی مهم به سمت افزایش بازدید پیج است.

10-انتشار استوری های مرتب و منظم

اشتراک استوری در جهت جلب توجه افراد به پیج می تواند بسیار موثر واقع گردد. لذا اشتراک استوری باید به صورت مرتب و منظم در ساعت های مختلف روز به کار گرفته گردد. در استوری های خود می توانید از مشتریان در مورد مطلب به اشتراک گذاشته شده نظرخواهی کنید تا تعامل بیشتری با آنان برقرار نمایید. برگزاری نظرسنجی و آزمون، لایو اینستاگرامی با بیماران یا همکاران و استیکر لوکیشن مطب در استوری می تواند کارگشا باشد.

11-رعایت حریم خصوصی بیماران؛ دیگر استراتژی فراوری محتوا

حفظ حریم خصوصی بیماران در فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و اشتراک هر گونه اطلاعاتی در این خصوص تنها بایستی با مجوز از سمت بیمار صورت بگیرد. لذا ضمناً تصویربرداری یا گرفتن عکس از فضای کلینیک یا ارائه اطلاعات در مورد بیماری یک فرد خاص؛ ضروری است که حریم خصوصی وی به شدت رعایت گردد. در این گونه موارد بایستی تصویر بیماران را پنهان کرد.

12-تبادل یا تبلیغات پیج در پیج همکاران یا پیج های پر بازدید

استفاده از تبلیغات اینستاگرامی در فضای اینستاگرام در پیج های همکاران یا پیج های با فالورهای خیلی بالا خیلی می تواند در شناسایی پیج کلینیک موثر واقع گردد. برای تبلیغات به صورت پست یا استوری؛ ضروری است از هشتگ های مناسب و کپشن های تبلیغاتی مناسب آمار بازدید را افزایش داد.

13-پاسخگویی به کامنت، دایرکت و بازخورد بیماران

یکی از اقدامات مطلوب پیج های پزشکی در جهت شناسایی برندینگ خود و جذب مشتریان بیشتر پاسخگویی دقیق و منظم به سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی کاربران است. این اقدام در راستای توسعه دیجیتال مارکتینگ؛ سبب توسعه مطلعی کاربران و بیماران از برند پزشکی مورد نظر خواهد شد.

14-نوبت دهی به وسیله پیج

پس از شناسایی پیج و افزایش تعداد فالوورها؛ گروهی از کاربران می توانند به وسیله اطلاعات موجود در پیج مثل شماره های تماس با شما تماس گرفته و یا به وسیله دایرکت؛ شیوه های دریافت نوبت ویزیت را مطرح کنند.

15-استفاده از ویدئو و ریلز؛ دیگر استراتژی فراوری محتوا

از قابلیت های تصویر سازی در قالب ساخت ویدئو IGTV و یا امکانات تازهتری تحت عنوان REELS می توان برای ساخت پست های پزشکی که دارای افکت های تصویری و صوت هستند؛ در جهت معرفی برندینگ پزشکی خود استفاده کرد. این ریلزها قابلیت اشتراک گذاری به وسیله کاربران را بین خود دارا هستند لذا بسیار می توانند آمار بازدید را افزایش دهند. از این رو یکی از اقدامات مهم در استراتژی فراوری محتوا محسوب می شوند.

کلام سرانجامی

در سرانجام ضروری است به این نکته توجه داشت که در دنیای امروز استفاده از فضای سوشیال مدیا و روش های نوین دیجیتال مارکتینگ در حرفه پزشکی علاوه بر افزایش عایدی در راستای انجام تعهدات و رسالت پزشکی؛ باعث افزایش سطح مطلعی مردم با اطلاعات مفید در مورد درمان و سلامت آنان خواهد شد. لذا ضروری است استراتژی فراوری محتوا در این خصوص را جدی تلقی کرد.

منبع: یک پزشک

به "15 استراتژی قوی برای فراوری محتوای پزشکی در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 استراتژی قوی برای فراوری محتوای پزشکی در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید