افشاگری درباره نام رمز علی بابا !

به گزارش وبلاگ معمای ویژه، در داستان علی بابا و چهل سارق بغداد، هنگامی که سارقان برای باز کردن یک قفل عجیب، به یک رمز خاص احتیاج داشتند، نام کنجد را انتخاب کردند.

افشاگری درباره نام رمز علی بابا !

وبلاگ معمای ویژه: در داستان علی بابا و چهل سارق بغداد، هنگامی که سارقان برای باز کردن یک قفل عجیب، به یک رمز خاص احتیاج داشتند، نام کنجد را انتخاب کردند. از آنجا که دانه های کنجد به محض رسیدن، از غلاف میوه که به طور ناگهانی باز می گردد، به بیرون پرتاب می شوند، لذا علی بابا و یارانش، این نام را برای باز شدن ناگهانی قفل در انتخاب کردند.

کنجد، یکی از قدیمی ترین دانه های گیاهی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. دانه های کنجد به رنگ های سفید، خاکستری و سیاه هستند و نوع سفید آن که از همه مرغوب تر است، منبع گیاهی آهن نیز محسوب می گردد. به همین علت، خوردن آن به برطرف خستگی، به خصوص در آنهایی که به کم خونی ناشی از فقر آهن دچارند، توصیه شده است. اگر دانه های کنجد، پوست گرفته و کوبیده گردد، به آن ارده می گویند.

ارده، به شکل مایع روغنی است؛ اگر روغن خارج شده از دانه های کنجد را بگیرند، ارده حاصله، کم چرب و میزان فیبر و پروتئین آن در واحد وزن بیشتر می گردد، اما اگر روغن آن استخراج نگردد، ارده و حلوا ارده آن در گروه پرچرب ترین خوراکی ها قرار می گیرد و مصرف آن در وعده صبحانه، اشتها را برای صرف میان وعده و ناهار، به ویژه در بچه ها، از بین می برد.

یک مشت از دانه های کنجد بیشتر از یک لیوان شیر کلسیم دارد. بعلاوه میزان بالای روی نیز باعث افزایش تراکم و سلامت استخوان ها می گردد. دانه های کنجد حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی ضروری مانند فسفر، روی و کلسیم هستند.

مصرف میانه دانه کنجد به صورت منظم می تواند باعث جلوگیری از ایجاد کمبود های بدن در سلامتی استخوان ها گردد. بعلاوه برای کسانی که از بیماری های استخوانی رنج می برند، توصیه می گردد.

هزاران سال است که از مالیدن روغن کنجد روی دندان ها برای کاهش پلاک دندان، سفید کردن دندان ها و افزایش سلامت کلی دهان و دندان استفاده می گردد

منبع: توریسم آنلاین

به "افشاگری درباره نام رمز علی بابا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری درباره نام رمز علی بابا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید