کوشش برای تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات در کتابخانه های عمومی اصفهان

به گزارش وبلاگ معمای ویژه ، علی شاه نظری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره کتابخانه عمومی اردستان گفت: سال جاری با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده و با نگاه و توجه خاص رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاح سه باب کتابخانه این نهاد در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و به زودی افتتاح می شوند.

کوشش برای تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات در کتابخانه های عمومی اصفهان

وی اظهار کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در سطح استان بالغ بر 159 هزار نفر است و کوشش می کنیم این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اعلام کرد: زیربنای مفید کتابخانه های عمومی استان 132 هزار متر مربع است. بعلاوه سرانه کتاب کتابخانه های نهادی و مشارکتی استان چهار میلیون و 300 هزار جلد است و در سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار مورد امانت داده شده است.

شاه نظری گفت: کتابخانه های مشارکتی به وسیله افراد نیکوکار و ارگان های مختلف احداث می گردد و این اداره کل در بخش نرم افزاری و کارشناسی با آنها همکاری می نماید.

وی در مورد استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در حوزه کتابخانه سازی اضافه کرد: در تعدادی از شهرستان ها انجمن خیرین کتابخانه ساز تشکیل شده و کارهای خوبی در حال اجرا است. امیدواریم این کار به همه شهرستان ها توسعه یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اعلام کرد: اکنون 60 خدمت در کتابخانه های عمومی ارائه می گردد و این نهاد توجه ویژه ای به ارائه خدمات بیشتر به نوجوانان و جوانان دارد.

شاه نظری توضیح داد: رویکرد کتابخانه های نهادی در امسال تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات است که در این مراکز فرهنگی به کتابخوانان ارائه می گردد.

اردستان دارای شش باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و 2 کتابخانه روستایی با 100 هزار و 200 جلد کتاب و چهار هزار و 500 عضو است.

شهرستان اردستان با بیش از 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کوشش برای تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات در کتابخانه های عمومی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات در کتابخانه های عمومی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید