هوش مصنوعی

اپل می خواهد ربات های خانگی فراوری کند

مارک گورمن، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود نوشته که اپل روی یک پروژه برای توسعه ربات های شخصی کار می نماید. مهندسان اپل در حال آماده سازی یک ربات متحرک هستند که می تواند افراد را در خانه دنبال کند. بعلاوه، این غول دنیای آیفون یک دستگاه...

16 فروردین 1403

اپل از مدل های 13 و 15 اینچی مک بوک ایر M3 رونمایی کرد

شرکت اپل امروز نسل تازه مک بوک ایر مجهز به تراشه M3 را در دو اندازه 13 و 15 اینچی معرفی کرد. این لپ تاپ های تازه به تراشه M3 مجهز شده اند که از عملکرد سریع تر پردازنده مرکزی و گرافیکی، موتور عصبی (Neural Engine) ارتقاء یافته و وای فای تا دو برابر سریع تر بهره می برد.

14 اسفند 1402

خانه هوشمند تسلا و سامسونگ، آینده دنیا چه شکلی است؟

ایسنا نوشت: اولین خانه هوشمند تسلا از اپلیکیشن اسمارت تینگز(SmartThings) شرکت سامسونگ بهره خواهد برد.

19 دی 1402

همه اشتباه می نمایند حتی مرسدس بنز!، عکس

مرسدس بنز میخواهد طراحی تازه و خاصی را برای نسل تازه فرمان های خود در نظر بگیرد.این طراحی تازه همراه با کنترلرهای فیزیکی و کاملا نو خواهد بود.

15 تیر 1402

استفاده غیراخلاقی از تصاویر مردم در اینترنت با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جنبه های تاریک هم دارد و یکی از آن ها جعل تصاویر اشخاص و سوءاستفاده از آن ها در شبکه های اجتماعی فضای مجازی است.

21 خرداد 1402

ChatGPT را انسان سازی نکنید!

پژوهشگران مرکز اخلاق کاربردی دانشگاه ماساچوست در بوستون، تاثیر تعامل انسان با هوش مصنوعی را آنالیز نموده اند و هشدار داده اند که نباید فناوری هایی مانند ChatGPT را مانند یک انسان در نظر گرفت.

7 فروردین 1402

تاکید بر مرجعیت علمی و بهبود شاخص های سلامت مبتنی بر تحقیقات نافع

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سرانجام گردهمایی سالانه معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی به جمع بندی و ارائه خلاصه ای از تصمیمات و سیاست های اتخاذ...

10 اسفند 1401

در سال 2019 منتظر رشد هوش مصنوعی در کدام صنایع باشیم؟

هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه های فناوری است که طی سال های اخیر نیز با اقبال فراوانی رو به رو شده است. اما به نظر می رسد می توان پیشبینی کرد که هوش مصنوعی در بعضی جنبه ها نسبت به سایر جنبه ها پیشرفت بالاتری داشته باشد.

8 دی 1401

انویدیا به فراوری ابرکامپیوترها یاری می نماید

انویدیا بیشتر به فراوری چیپ کارت گرافیک برای کامپیوترهای خانگی شناخته می گردد اما محققان اکنون از چیپ های فراوریی این شرکت در دیتا سنترها بهره می برند تا سرعت اجرای وظایف مرتبط با هوش مصنوعی (از جمله برای یادگیری ماشینی) افزایش یابد.

8 دی 1401

بازی های فارکرای از بدترین تا برترین؛ اوج خلاقیت یوبی سافت

به مکان های عجیب بروید. در اطراف شهر بگردید. از حیات وحش اطرافتان لذت ببرید. افراد زیادی بکشید. این موارد چارچوب بازی های دنیا باز و شوتر یوبی سافت، فارکرای، را تشکیل می دهند. حال که منتقدان فرصت تجربه شماره 6 را داشتند، زمان خوبی است تا بازی های فارکرای...

20 تیر 1401

همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی با حضور دکتر ابراهیم آزادگان رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف به عنوان رئیس همایش، محمد سبحان جلیلیان پژوهشگر اندیشکده جامعیت به عنوان دبیر علمی همایش و محمدمهدی...

1 تیر 1401

ربات هایی که با هوش مصنوعی شبیه حیوانات می شوند

ویدئویی از پیشرفت تکنولوژی ربات در تقلید حرکات حیوانات را مشاهده خواهید کرد.

28 آذر 1398