بهداشت دهان و دندان

افشاگری درباره نام رمز علی بابا !

در داستان علی بابا و چهل سارق بغداد، هنگامی که سارقان برای باز کردن یک قفل عجیب، به یک رمز خاص احتیاج داشتند، نام کنجد را انتخاب کردند.

14 بهمن 1402

5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید

سریال های ترسناک همیشه طرفداران پر و پا قرص خودشان را داشته اند. حس وحشتی که با دیدن آثار این ژانر تجربه می کنیم، جذابیتی فراموش نشدنی و منحصربه فرد دارد. ما ضمن دیدنی جهان شگفت انگیز و رعب آور این قصه ها، با قهرمان های شان همذات پنداری می کنیم و ترس و...

7 آبان 1402

کشف اتفاقی فسیل 240 میلیون ساله به وسیله یک مرغدار!

یک فسیل 240 میلیون ساله از یک دوزیست در دهه 1990 پیدا شد و این یافته مهم اکنون به طور رسمی به وسیله دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW سیدنی) و موزه استرالیا نامگذاری و توصیف شده است.

1 شهریور 1402

رازهای ایمپلنت دندان و بازگشت به لبخندی زیبا

آیا تا به حال به دندان های خود نگاه نموده و احساس نا امیدی نموده اید؟ آیا لبخند خود را به علت جای خالی دندان های خود یا مسائل دیگر پنهان می کنید؟

3 مرداد 1402

کشف شگفت انگیز لانه دایناسور با تخم های درونش، عکس

همشهری آنلاین نوشت: لانه دایناسوری پر از تخم های 60 میلیون ساله در برزیل کشف شد. این تخم های فسیل شده اگر زیر خاک دفن نشده بودند، تبدیل به گوشتخوارانی وحشی می شدند.

22 تیر 1402

نحوه پرداخت مالیات عملکرد سال 1401 اصناف، مالیات مقطوع بدون ارائه اظهارنامه با ورود به سامانه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه پرداخت مالیات عملکرد سال 1401 اصناف و مشاغل گفت: بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، اصناف و صاحبان مشاغل با ورود به سامانه مالیات به راحتی و بدون ارائه اظهارنامه می توانند مالیات خود را به صورت قطعی بپردازند.

7 خرداد 1402

طرز تهیه کیک موس شکلاتی سه لایه به روشی آسان

کیک یکی از اصلی ترین تکه های هر پازل خوشبختی مثل تولد یا دورهمی محبت آمیز است. اما اگر بخواهید یک کیک مناسب تولد داشته باشید، کیک های خوشمزه و زیبایی مثل کیک موس شکلاتی یا چیز کیک شکلاتی بهترین گزینه است.

7 بهمن 1401

انسان های نخستین در ایران ، آشنایی با سبک زندگی آن ها

در حدود دو میلیون سال پیش انسان های اولیه به علت تغییرات آب و هوایی به تدریج از قاره آفریقا به قاره های مجاور از جمله آسیا مهاجرت کردند. این انسان ها که راست قامت گفته می شوند. احتمالا بین یک تا دو میلیون سال پیش وارد سرزمین ایران شدند. آن ها در گروه های...

14 دی 1401

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 63 کشور

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ایران در حال حاضر به 63 کشور تجهیزات پزشکی صادرات می نماید.

11 آبان 1401

تاثیر باورنکردنی شنیدن صدای پرندگان بر اعصاب

ایسنا نوشت: محققان انجمن ماکس پلانک در مطالعه اخیرشان از اثرات مثبت آواز پرندگان بر سلامت روان افراد خبر داده اند.

23 مهر 1401

لوازمی که برای کوهنوردی احتیاج دارید

وسایل مورد احتیاج کوهنوردیوسایل مورد احتیاج کوهنوردی جز ضروریات یک کوهنوردی ایمن و مطلوب می باشد، ولی اینکه چه وسایلی باید همراه داشته باشید را باید با توجه راستای که می خواهید بروید و مدت زمانی که قصد کمپ در کوهستان دارید انتخاب نمایید. اگر علاقمند...

12 شهریور 1401

طرز تهیه کیک شکلاتی با طعمی بی نظیر

کمتر کسی پیدا می گردد که به کیک شکلاتی علاقه نداشته باشد. اغلب در کافه ها و رستوران ها، برای میان وعده یا دسر، افراد این کیک را انتخاب نموده و به آن علاقه زیادی دارند.

29 خرداد 1401

بازدید از نیکوزیای قبرس؛ آخرین مرکز تقسیم شده ی جهان

قبرس، سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و از آب وهوایی مشابه سایر جزیره های منطقه برخوردار است. آنچه این جزیره را از سایرین متمایز می سازد، دیواری است که از وسط مرکز آن عبور می کند.

15 خرداد 1401

چرا دندان قروچه می کنیم

تهران (پانا) - نشریه آنلاین ساینس الرت در گزارشی نوشت در دوران همه گیری کووید 19، دندانپزشکان از افزایش مراجعات بیماران به علت ابتلا به عارضه دندان قروچه خبر داده اند.

6 بهمن 1400

در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان، تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت, در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان, نظرات تخصصی خود را اعلام می کند اما در نهایت, ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم می گیرد.

21 دی 1400

درخواست بنیاد بیماری های خاص از رئیس جمهور برای ارتقاء درمان بیماران (Eb)

بنیاد بیماری های خاص از رئیس جمهور درخواستی برای ارتقاء درمان بیماران (Eb) کرد.

13 آذر 1400

با عوارض نوشیدنی های شیرین آشنا شوید

یک آنالیز نو نشان می دهد که استفاده مداوم از نوشیدنی های شیرین شده با شکر برای فرونشاندن تشنگی، نه تنها در افزایش وزن شما دخیل است بلکه شانس ابتلای شما به دیابت نوع 2 و سندروم متابولیک - دسته ای از بیماری هایی که خطر ابتلای شما به بیماری قلبی را افزایش...

3 آذر 1400

چگونه از دندان های شیری بچه ها مراقبت کنیم؟

پیشگیری بر درمان مقدم است. این قانون در خصوص همه اعضای بدن، از جمله دندان ها (چه شیری، چه دایمی) هم صادق است. با علم به اینکه تشکیل جوانه های دندان های شیری در دوران جنینی صورت می گیرد.

5 مهر 1400

مضرات نوشیدن چای کهنه دم

چای یکی از نوشیدنی های محبوب و قدیمی در میان خانواده های اصیل ایرانی است که نوشیدن آن قواعد خاص خودش را دارد.

15 اسفند 1398

راهنمای سفر به آنتالیا ، شهر دیدنی و تاریخی ترکیه

شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه در کشور ترکیه واقع شده است و هر ساله انبوه گردشگران خارجی و مسافران محلی به آن سفر می نمایند، بنابراین یکی از مهمترین شهرهای صنعت گردشگری در کشور ترکیه به شمار می رود. آنتالیا، شهری زیباست که در آن، برای همه از هر نوع سلیقه،...

3 مهر 1398