اخبار مجلس

تصمیم مهم مجلس برای محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای 5 سال آخر

اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در مصوبه ای بند مربوط به محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای 5 سال آخر را از لایحه حذف کردند.

16 مرداد 1402

قانون سخت گیرانه نروژ برای انتشار عکس در شبکه های اجتماعی ، فرانسه و انگلیس هم پیروی می نمایند

قانون نروژ، اینفلوئنسرها را موظف نموده است که اعلام نمایند آیا عکسی که در شبکه های اجتماعی منتشر نموده اند، روتوش شده است یا خیر. فرانسه و بریتانیا هم در حال تهیه قوانین مشابهی هستند.

17 خرداد 1402

تمام بلیت های داربی فروخته شدند

داربی صدم در هفته بیست وهفتم لیگ برتر فوتبال، یکشنبه ساعت 16 در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد و طبق آخرین مصوبات تنها 15 هزار طرفدار در استادیوم حضور پیدا خواهند کرد.

1 اردیبهشت 1402

راه های ایجاد فرهنگ مسوولیت پذیری و پاسخگویی

شرکت ها و سازمان های بزرگ و مستحکم بر پایه تیم های مسوولیت پذیر و جوابگویی ساخته می شوند که تمام اعضای آن به شدت نسبت به جوابگو بودن در برابر دیگران و مسوولیت پذیری حساس هستند و خود را متعهد به قول ها و وعده هایی که داده اند می دانند. البته در چنین شرکت...

28 اسفند 1401

اختصاص 105 میلیارد از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به گردشگری بندر گز

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، اختصاص 105 میلیارد از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به گردشگری بندر گز صورت گرفت.

28 دی 1401

نیکزاد: چین به قرارداد های منعقده با ایران پشت پا نمی زند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عربستان حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: شخصا اعتقادی ندارم که چین بخواهد به قرارداد های منعقده اش با جمهوری اسلامی ایران پشت پا بزند.

21 آذر 1401

شنبه تعطیل می گردد؟ ، آلوده ترین منطقه تهران کجاست؟

میانگین شاخص آلودگی هوای تهران هم اکنون با رسیدن به عدد 151 در شرایط ناسالم قرار گرفته است؛ شاخص منطقه 19 تهران به روی عدد 220 در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است؛ با ادامه دار بودن این شرایط محتمل است امروز جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل گردد.

18 آذر 1401

نمایندگان خواستار بررسی خارج از نوبت طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با کشورهای متخاصم شدند

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان با امضای نامه ای خطاب به هیات رئیسه مجلس خواستار بررسی خارج از نوبت طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با کشور های متخاصم علیه امنیت و منافع ملی کشور شدند.

22 آبان 1401

شروع عملیات اجرایی پروژه بیمارستان نو سرپل ذهاب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پروژه بیمارستان تازه سرپل ذهاب با تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر ریاست جمهوری از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی است که عملیات اجرایی آن به زودی از سر گرفته خواهد شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره...

13 آبان 1401

آیا مجتمع کشت و صنعت لرستان نمونه پیروز خصوصی سازی است؟ ، اعتراض کارگران به دستمزدها

تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت لرستان در اعتراض به آنچه ایجاد تغییراتی در قرارداد های خود می خواندند، تجمعی را برگزار کردند.

10 خرداد 1401

کارت یارانه؛ کالا جایگزین پول نقد می گردد؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت باید در مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد، گفت: سعی ما بر این است که منابع تبصره 14 را تقویت کنیم چرا که منابع در نظر گرفته شده به خصوص در بحث بهداشت کافی نبوده است.

14 اردیبهشت 1401

زوج ها در سال 1401 چقدر وام ازدواج می گیرند؟

دولت در لایحه بودجه 1401 بند مشخص تکلیف وام ازدواج به وسیله مجلس را حذف کرد و در مقابل اختیار خواست تا در هیات دولت درباره آن تصمیم گیری گردد. اما حالا مجلسی ها می گویند که این پیشنهاد دولت سیزدهم رد شده است و کمیسیون اجتماعی بند الحاق مقدار وام ازوداج را...

6 اسفند 1400

ارتقای کیفیت آموزشی یکی از مهم ترین نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است

تهران (پانا) - رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند، گفت پس از اجرای رتبه بندی، یک معلم باید حداقل 80 درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند.

30 بهمن 1400

2557 نفر برای ظرفیت های خالی مانده دوره های کاردانی نظام تازه ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته و ثبت نام 2557 داوطلب برای ظرفیت های خالی مانده رشته محل های دوره های کاردانی نظام نو خبر داد.

24 دی 1400

لایحه رتبه بندی معلمان اجرایی می شود؟ ، حقوق های نجومی در برابر حقوق معلمان!

به گزارش خبرنگاران، بیش از ده سال از طرح لایحه رتبه بندی معلمان می گذرد. حالا یک نماینده مجلس از تائید نهایی این لایحه تا دو هفته دیگر خبر داده است.

17 دی 1400

کاهش 30 درصدی استفاده از مواد اولیه با افزودن گرافن به بتن

محققان مقادیر کمی گرافن به بتن در مقیاس تجاری اضافه نموده اند و نشان داده اند که این کار اجازه می دهد تا 30 درصد مواد را از یک پروژه ساختمانی بدون تاثیر بر استحکام یا یکپارچگی آن حذف کرد.

7 آذر 1400

شهنازی: حرف آلکنو با اهداف رئیس فدراسیون در تضاد است، او صداقت داشت و واقعیت را گفت

سرمربی تیم والیبال سایپا با تمجید از ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت که او در نشست خبری اخیرش با صداقت حرف زده و واقعیت را گفته است.

13 تیر 1400

تسلیت مشاور رئیس مجلس در پی درگذشت فاطمه رهبر

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی درگذشت خانم دکتر فاطمه رهبر را تسلیت گفت.

5 اردیبهشت 1399

ادامه تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی کشور تا 22 اسفند

تعطیلی تمامی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور با توجه به احتمال شیوع کرونا، همچنان ادامه دارد.

3 اردیبهشت 1399

متن کامل گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران

آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر روز سه شنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته ای ایران در چارچوب برجام گفت: نظارت و راستی آزمایی آژانس در ایران در رابطه با برجام ادامه دارد و همزمان گام های کاهش تعهدات برجامی ایران در حال اجراست.

1 اردیبهشت 1399
تعداد: (26)